Ада Роговцева: Українського кіно не існує
Ада Роговцева: Українського кіно не існує

Ада Роговцева: Українського кіно не існує

13:44, 26.07.2011
7 хв.

Я не відчуваю, що Мінкультури функціонує… Актор, режисер не можуть бути в гармонії з владою… Для мене існує єдина філософія – Бог і кохання… Інтерв’ю

На Одеському міжнародному кінофестивалі Аді Роговцевій випала відповідальна місія – у складі журі актриса обирала кращу стрічку конкурсної програми.

Неформальна атмосфера сприяла настрою актриси, яка поділилась своїм сприйняттям сучасного кіномистецтва, баченням стосунків між владою і митцем та поглядом на сучасні українські кінофестивалі.

Пані Адо, чи можна українські кінофестивалі – “Молодість”, Київський, Одеський – назвати повноцінними міжнародними кінофестивалями? На вашу думку, вони гідно представляють Україну на міжнародній арені?

Відео дня

Ада Роговцева: Українського кіно не існуєОдеський кінофестиваль саме виходить на цей рівень, набираючи обороти. Тут чудові гості, учасники, організатори чимало працюють, щоб всі залишились задоволеними. А взагалі кінофестивалі – це ж не просто перегляд фільмів, а тут є і Українська лабораторія, і майстер-класи, і круглі столи. А один з найбільших плюсів - що сюди залучили і студентів, які просто горять бажанням побачити все, дізнатись все.

До речі, зі мною приїхав мій онук Сергій, майбутній оператор, і він просто весь тріпоче від інтересу, від спілкування. Тут зав’язуються знайомства на все життя, тут обмінюються досвідом, інтересами – це дуже важливо.

І наша “Молодість” – хороший кінофестиваль: він уже звучить, він став відомим.

А яке ваше ставлення до українського кіно? На вашу думку, воно взагалі є?

Ні, його зараз немає. Але іноді з’являються молоді люди, чия короткометражка перемогає в Каннах, або чия стрічка номінується на Оскар – хай і не входить до шорт-лісту. А це означає, що хтось десь пробивається, хтось щось помічає, але це не носить загальнодержавного, національного характеру. А доки це не буде під великою увагою держави, пробиватися дуже важко. Між цим є виправданий зв’язок – якщо режисер хваткий, він вже не кіномитець. Режисер не може бути таким – йому потрібні певні умови, які б народжували його ідеї, його майстерність. А якщо він буде сам шукати кошти для своєї стрічки, а потім ті три копійки намагатися розподіляти, то де буде його натхнення? Знімальні дні обмежені, кошти обмежені, технічні ресурси обмежені – що ж тоді можна знімати?

Чи має актор, режисер, продюсер бути у гармонії з владою?

Ада Роговцева: Українського кіно не існуєНі, вони не можуть бути в гармонії з владою. Просто влада має бути зацікавленою в тому, щоб художники творили. Це – її турботи, а не турботи художників. Тобто, влада має створювати їм умови для творчості – іншого шляху немає. Будь-які художники, навіть примітивісти, які відомі в районі, області, країні, з часом потребують більшого, якщо вони відчувають у собі цей талант. Але якщо у них просто немає ресурсів творити?..

Ви відчуваєте, що Міністерство культури України функціонує?

Ні, не відчуваю. Мабуть, якась діяльність там відбувається – то якійсь бібліотеці допомагають, то хору. Це, звичайно, теж важливо, але якоїсь діяльность загальнодержавного масштабу я не відчуваю.

Пані Адо, як ви ставитеся до того, що зараз по всіх українських телеканалах ідуть лише російські серіали та стрічки, які часом і подаються як українські, хоча там абсолютно нічого нема українського?

Але ж українських серіалів немає, ніхто не займається ними серйозно. Тому й дивляться те, що показують. Це – українська проблема, а не проблема масовості російського кінематографу.

Мені взагалі здається, що те "мистецтво", яке сьогодні приходить у кожну родину через еркани телевізорів – це диявольське породження. Навіть якщо подивитись на обличчя акторів, душа дуже рідко зрадіє по-справжньому гарному створінню Божому. Створінню гарному не просто зовнішньо, але і внутрішньо – такт, благородство, гідність, доброзичливість. А цього всього на екрані немає. Від того, що є, хочеться просто відвернутись або навіть вимкнути телевізор.

Зараз ви працюєте в Театрі Драми і комедії на лівому березі Дніпра. Чи не сумуєте за театром Лесі Українки?

Ада Роговцева: Українського кіно не існуєЯ граю в трьох спектаклях – два з них поставила моя дочка Катерина, і вистава Едуарда Митницького, з котрим мене поєднують десятки років роботи. Ми з ним працювали ще в театрі Лесі Українки. Саме разом з ним я зіграла свої найкращі ролі, тому я прийшла до рідної людини – і ставлення да мене відповідне. Мені надзвийчано важко було піти з театру Лесі Українки, де я пропрацювала більше тридцяти років. Мені важко увійти в новий колектив і бути повноправним його членом... Повноцінним – можна, а от повновправним – ні. Там вже свої традиція і історія, і руйнувати це не можна. Та ми знайшли свою форму існування – я нікому не перейшла дороги, а молодшим актрисам я не заважаю – ми справжні подруги. Митницький, мабуть, і любить мене за те, що я не намагаюсь завадити комусь чи замінити когось. Мені по-справжньому комфортно в цьому театрі, і там просто чудові артисти – Лінецький, Горянський, Арличенко, Суржиков...

Чи є Театр на лівому березі тим місцем, де ви хотіли б закінчити свою кар’єру?

Закінчувати взагалі нічого не можна. От як закінчують актори? В нашому світі закінчувати – це коли ти вже нікому не потрібен, а до тих пір, поки ти потрібен і ноги ходять, артисти про це не думають. Є такі, що виходять і в 90 років, бо вони потрібні. А якщо проженуть, то навіщо ж думати, де закінчувати її, ту кар’єру? І це – найбільш гірке: усвідомлювати, що тебе звідкілясь прогнали (сміється).

У вас нещодавно була операція на очах у головного офтальмолога України Сергія Рикова. Як почуваєтеся?

Почуваюся прекрасно, але все ж таки поки що є деякий дискомфорт… Я б хотіла дуже подякувати Сергію за операцію! Він чудовий фахівець. Чекаю вересня, щоб зробити операцію на другому оці.

Як вам вдається гармонічно поєднувати акторське і родинне життя?

Ада Роговцева: Українського кіно не існуєГармонічно це не поєднується ніколи. Та будь-яку професію важко поєднувати з родиною. Є лише єдиний рецепт – кохання, кохання і кохання, взаємна любов усіх членів родини, взаємоповага. Якщо є це кохання, воно підкаже, як себе поводити, тоді і прийде розуміння, взаємодопомога. Потрібно розуміти, хто більше стомився, хто потребує усамітнення, кого можна зачіпати. Це – велика робота.

Мене колись вразила одна конференція в Америці, куди покликали по одній жінці від кожної республіки. Нам зачитували цілі томи по п’ятсот сторінок, які намагались пояснити з наукової точки зору стосунки жінки з іншими членами родини. Це – дуже серйозна психологічна наука. Людям потрібно допомогати у цьому, адже одних людей веде кохання і Бог, а іншим це не дано, і саме таким людям потрібна допомога. Церква зараз не має такого впливу, як хотілось би – ніхто туди не звертається за порадою. До речі, коли мене хрестили, а мені на той час вже було за шістдесят, спочатку виникли деякі питання щодо моєї професії, але потім святий отець мені пояснив, що якщо я працюю на благо, у твоєму серці немає злості та агресії, то все на краще.

За якою життєвою філософією ви живете?

Життєва філософія? У мене її немає. Існує просто єдина всесвітня філософія – Бог і кохання. Мій головний принцип – я ніколи не зраджу своїх. Свої – це не тільки родина, а широке коло моїх симпатій, як серед друзів, так і у творчості. А не своїми я не цікавлюсь. Коли я бачу, що людина жадібна, підла або хитра, вона мені просто нецікава.

Розмовляла Катерина Зінов’єва

 

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся