Мальчевський прокоментував рішення підвищити ціни на послуги для провайдерів

Директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення 1+1 media Андрій Мальчевський: Якщо ми хочемо, щоб глядачеві було цікаво дивитися телевізор, підвищення цін на послуги платного телебачення не уникнути

07:00, 16 жовтня 2020
7 хв. 1336 Інтерв'ю

Директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення 1+1 media Андрій Мальчевський прокоментував рішення щодо підвищення цін на послуги для провайдерів.

У вересні група 1+1 media оголосила, що має намір у 2021 році підвищити ціни на свої послуги для провайдерів. Що саме вплинуло на рішення медіагрупи, і чому воно є незворотнім, в інтерв’ю розповів директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення 1+1 media Андрій Мальчевський.

Андрію, 1+1 media двічі за останній рік підвищував ціни за ретрансляцію каналів: спершу на 50% у порівнянні з 2019 роком, а до кінця 2020 цей показник зріс удвічі. Чи не вважаєте ви черговий стрибок цін цвяхом до кришки труни багатьом провайдерам?

Пропоную залишити драму на телеекранах глядачам (сміється).

Ситуація наступна: останні три роки всі ініціативи спрямовані на реанімацію ринку платного телебачення. Всупереч заявам про те, що люди менше дивляться телевізор, цінність телебачення зростає. Причому це світовий тренд. Тим часом наразі серед країн Східної та Західної Європи ARPU (рівень середнього доходу з абонента) в Україні є чи не найдешевшим: близько $4. І, на нашу думку, ми дуже себе недооцінюємо. Взяти бодай найближчі за ARPU до нас ринки Грузії чи Казахстану (близько $5) та порівняти і контентну, і технологічну складову – впевнений, за якістю Україна не поступається цим ринкам, якщо не переганяє їх.

З огляду на це, вартість послуг платного телебачення в Україні вже цього року мала бути не меншою за $5-6, але поки що галузь стикається із масовим опором і суспільства, і гравців ринку. Лише зараз ми почали бачити перші результати роботи, яка тривала роками: і абоненти, і самі провайдери починають розуміти, що телебачення не є безкоштовним додатком до інтернету чи якогось іншого виду послуг – і не може таким бути.

Ми постійно робимо акцент на тому, що кожна послуга, яка надається клієнтові, має власну ціну. Можливо, ви помітили, що наразі з усіх рекламних та маркетингових проявів щезає рядок «Телебачення – безкоштовно!». І це має раціональне пояснення: виробництво якісного телевізійного продукту, що всерйоз і надовго зацікавить й утримає глядачів, вимагає інвестицій, причому на постійній основі. Тішить, що медіагрупи та провайдери нарешті сіли за стіл перемовин, щоб виробити єдине правильне рішення для подальшої розбудови ринку. Ми знаходимося у постійній дискусії щодо потреб ринку і повністю підтримуємо провайдерів, які прагнуть вивести надання послуг телебачення абонентам на принципово новий, цивілізований (як у всьому світі) рівень.

Плануючи контентне наповнення, ми, як, власне, і ринок, маємо виходити із розрахунку на певні доходи, отримані від ретрансляції каналів. Але через низку причин галузь їх недоотримує, відповідно, ринок знаходиться у стані стресу. Зокрема, ми не один раз наголошували, що ціна пакетів для абонентів також має бути не нижчою за певний рівень. Наразі це, мінімум, 80 грн. А у 2021 році, за нашими оцінками, вона складе, мінімум, 99 грн і буде надалі органічно зростати на рівні інфляційних процесів.

На початку цього року ми із розумінням поставилися до проблем, які виникли у наших партнерів через недобір платежів від абонентів та зменшенням їхньої платіжної спроможності і організували певний перехідний період із відтермінуванням прописаного у попередньо погоджених угодах підвищення роялті на 50%.

Але, говорячи про наступний рік, ми не можемо й надалі бути шляхетними за рахунок збитків: як для компанії, так і для глядачів.

Як зазначив Мальчевський, надання кожної послуги має власну ціну

Під час минулого спілкування з журналістами ви озвучили цифри: зростання плати за роялті на 30% та збільшення вартості catch-up до 1,8 грн за абонента. Чому саме такі цифри?

Ми розуміємо, що зараз для всіх учасників ринку настали непрості часи, зокрема, через карантинну кризу багато хто зазнав збитків. Невідомо, коли вона закінчиться, які матиме наслідки і як вплине на ринок в цілому. Водночас ми не можемо дозволити собі лишити глядача без якісного контенту. Плани 1+1 media по контентній пропозиції є амбітними і навіть агресивними: з нового сезону 2020 ми вже стартували з топовими та рейтинговими продуктами і прем’єрами, і розраховуємо лише збільшувати їхню кількість.

Вони, беззаперечно, вартуватимуть своїх інвестицій. Отже, якщо ми хочемо, щоб глядачеві було цікаво дивитися телевізор, підвищення цін на послуги платного телебачення не уникнути. Тому наш намір підняти вартість послуг на 30% від поточної ціни 2019 року є цілком адекватним і відповідає нашим прогнозам щодо розміру інфляції ринку на 2021 рік. Ба більше, такий підхід є базовим і незмінним для всіх без винятків наших партнерів.

Водночас ми, знову ж таки, із повним розумінням особливої ситуації цього року, готові розглядати можливі варіанти продовження співпраці з партнерами індивідуально. Наприклад, у деяких провайдерів, особливо в аналогових кабельних мережах, цьогоріч спостерігалося зменшення абонентської бази і, відповідно, певні збитки. За умови надання аргументованих доказів щодо цього, ми із розумінням поставимося до цієї історії. Але хочу наголосити, що ми виключно за чесні та прозорі партнерські стосунки, які виключають будь-які маніпуляції. Тож особливо ретельно перевірятимемо всю інформацію, яка може вплинути на нашу подальшу співпрацю.

Мальчевський констатував, що зараз для всіх учасників ринку настали непрості часи

Логічно, що збільшення ціни за послугу формує й очікування на розширену пропозицію за ці гроші. Що за ці +30% до ціни 2020 року отримають ваші партнери у наступному році?

Актуальна комерційна пропозиція 1+1 media включає 26 каналів, серед яких 8 є мовниками групи, і 5 з них мовлять не лише в SD, але й в HD-форматі. Хочу наголосити, що опція транслювати канали в HD-якості не впливає на загальну ціну послуг для провайдерів, ми включили її до основного пакету. Єдиною незмінною умовою співпраці є те, що всі канали групи мають бути розміщені в найбільш доступному для абонента пакеті.

Окремо хотілося б звернути увагу на таку опцію як Catch-up: ми її не нав’язуємо, це вже вибір провайдера - включати її до списку своїх послуг чи ні і, відповідно, сплачувати за цю послугу або ні. Але у нас є певні правила щодо надання цієї послуги. По-перше, ми надаємо її не більше, ніж на 7 днів. По-друге, ми забороняємо формування на Catch-up-правах VOD-бібліотеки. Адже це окремий вид прав, який купується окремо, тому ми забороняємо таку каталогізацію.

Загалом, основною і ключовою умовою для продовження співпраці у 2021 році для нас є готовність партнера сприяти розвитку ринку платного телебачення. Зокрема, з року в рік ми ведемо постійну боротьбу із незаконною ретрансляцією контенту і маємо намір лише посилювати її, як власними ресурсами, так і, сподіваємося, спільними зусиллями з усіма партнерами. Доля ринку залежить від усіх нас. Якщо ми не докладемо всіх зусиль, щоб вивести його на правильний курс розвитку, його можна буде поховати.

Всі це розуміють. Не всім це зручно.

Але тільки спільно ми можемо побудувати цивілізований ринок платного телебачення, де, у першу чергу, на першому місці буде якість контенту та якість ТБ-послуги! А ми завжди запропонуємо win-win рішення для провайдера. І шляхом перемовин, з огляду на нашу історію співпраці та репутацію партнера, зробимо пропозицію, яка буде вигідною і йому, і нам, і, зрештою, глядачам.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Новини партнерів
завантаження...

Чи подобається Вам сайт?
Залиште свою думку

+
Погоджуюся
Продовжуючи переглядати www.unian.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом , і погоджуєтеся c Політикою конфіденційності