35 тисяч водіїв залишилися без прав, але громадськість задоволена
35 тисяч водіїв залишилися без прав, але громадськість задоволена

35 тисяч водіїв залишилися без прав, але громадськість задоволена

10:52, 19.02.2008
6 хв.

Водії, яких позбавили посвідчень, скаржаться... Решта автомобілістів задоволені тим, що самі залишилися з правами... Керівництво ДАІ хизується результатами й подовжило місячник на невизначений термін...

35 тисяч водіїв залишилися без прав, але громадськість задоволенаПідсумки місячника боротьби ДАІ зі свавіллям на дорогах можна сформулювати так. Водії, яких позбавили посвідчень, скаржаться. Решта автомобілістів задоволені тим, що їздити стало спокійніше і що самі залишилися з правами. Керівництво інспекції хизується результатами й подовжило місячник на невизначений термін...

Нагадаємо, з 10 січня ДАІ кардинально змінило підхід до порушників дорожнього руху. Насамперед Державтоінспекція поміняла місцями інспекторів з різних регіонів. Наприклад, у Києві працювали донецькі стражі порядку на дорогах. “Це було зроблено для того, – пояснила УНІАН старший інспектор департаменту зв’язків із громадськістю ДАІ Ніна Хмелевська, – щоб інспектори були об’єктивнішими, і не боялися тиску з боку представників місцевої влади”. По-друге, інспектори запрацювали значно активніше, ніж вони робили це доти. А для того, щоб мотивувати водіїв сплачувати штрафи й приходити до суду, інспектори вилучають права просто на місці порушення. Суди, у свою чергу, оперативно (за день-два) ухвалюють рішення про штраф або про позбавлення прав на певний термін. За період з 10 січня за судовими рішеннями без посвідчень залишилося більше як 35 тисяч водіїв.

Усе це в ДАІ називають “широкомасштабним оперативно-профілактичним відпрацюванням автошляхів держави”, яке проводиться на основі інструкції міністра внутрішніх справ Юрія Луценка, а також на виконання доручення Президента. Який перед Новим роком пообіцяв звільнити керівництво ДАІ, якщо протягом місяця на український дорогах не стане більше порядку й менше смертей.

Відео дня

Голова Всеукраїнського товариства захисту прав водіїв, народний депутат Микола Кравченко каже, що до нього масово звертаються автомобілісти, які не згодні ані з діями ДАЇ, ані з рішеннями суду. “Я, звісно, за порядок на дорогах, – каже Кравченко. – Але те, що робить сьогодні ДАІ – абсолютно незаконно. Це все рівно, що запустити  до Києва велику кількість міліціонерів з інших міст, віддавши їм наказ хапати й кидати до КПЗ усіх, хто не має при собі паспорта! У нас міліцейська держава, сьогодні постраждали водії, а завтра постраждають пішоходи”.

Серед претензій, що їх висувають автомобілісти до ДАІ,– брак правової основи для проведення такої акції, особливо – для вилучення водійських посвідчень. “У них ні постанови, ні навіть наказу, лише інструкція, – наголошує пан Кравченко. – Спочатку треба зробити законодавчу базу, а потім вже діяти законним шляхом. Провести засідання робочої групи, обговорити проект постанови. І прийняти нарешті Кодекс про дорожній рух”.

Водії також звинувачують інспекторів ДАЇ у збільшенні штрафів під час проведення місячника. Цікаво, що даїшники й самі критикують нововведення. “Ми забираємо права фактично незаконно, – зізнається мій знайомий співробітник Управління ДАЇ в Донецькій області Володимир, якого прислали на підсилення в Київ. – Спочатку треба було внести зміни в Адміністративний кодекс. Усі мої колеги, яких я знаю, проти такої практики. І ще проти того, аби у відрядження посилали до інших регіонів”. Сам Володимир, який зі зрозумілих причин попросив не називати його прізвище, розказує, що донецький місячник у Києві пройшов досить спокійно. ”Ми думали, буде гірше, – каже Володимир. – Київ дуже своєрідне місто: депутати, ксиви, візитки... А права ми відбираємо на незрозуміло яких підставах. Якщо водій подасть скаргу до суду, то відповідатиме за порушення закону рядовий інспектор, я не керівництво МВС, яке це все придумало. От що прикро”.

У ДАІ на запитання про законність і підстави проведення місячника відповідають досить емоційно. “А 9 тисяч смертей на дорогах за минулий рік для вас не підстава? – обурюється пані Хмелевська. Аргументів щодо законності вилучення прав на місці представниця прес-служби ДАІ не знайшла, лише поскаржилася на неефективність нинішньої системи викликів до суду, які не завжди доходять до відповідача і які порушники нерідко просто ігнорують. “Ви ж знаєте, як це відбувається, – пояснила Хмелевська. – Водії не приходять до суду, не знають і не хочуть знати, що їх позбавили посвідчень, і продовжують керувати своїми автомобілями. Звісно, ми все рівно їх знаходимо й забираємо права, але це не так швидко”.

ДАІ має «залізний» аргумент на користь тих методів, якими послуговується сьогодні: з 1 січня по 18 лютого поточного року на українських дорогах загинуло на 204 людини менше, ніж за аналогічний період минулого року. На 1000 – скоротилася кількість постраждалих у ДТП, і власне дорожньо-транспортних пригод сталося на 858 менше. Питання щодо дотримання букви закону в ДАІ обіцяють найближчим часом вирішити. “Уже готові зміни до Адміністративного кодексу, а також до низки законів”, – повідомила Ніна Хмелевська. І якщо спочатку заходи ДАІ позиціонувалися як місячник оперативно-профілактичної роботи, то згодом їх перейменували в апробацію нових форм роботи. “Щоправда, ті інспектори, котрі були у відряженнях, повернулися до своїх регіонів”, – каже Хмелевська.

Ураховуючи ситуацію у Верховній Раді, чекати прийняття поправок до Адміністративного кодексу та інших законів доведеться, мабуть, дуже довго. А Президент, нагадаємо, вимагав зменшити кількість загиблих на дорогах у двомісячний термін.

У суспільстві до нової політики ДАЇ ставлення швидше схвальне. Як у ситуації з ляпасом Луценка мерові Києва. Усі розуміють, що так загалом чинити не можна, але вважають, що в даному випадку саме так і треба було зробити.

Схвалюють дії ДАІ й водії (котрі залишилися з правами): “Я вважаю, що це абсолютно нормально, так і треба, – каже київський таксист Сергій, який намагається не порушувати правила (“коли немає необхідності їх порушувати”). – Безладу на дорогах стало менше, це я вам точно кажу. Щоправда, є такі люди, яким закон неписаний, то вони ганяють, як і ганяли. Але більшість намагається зайве не порушувати правил – щоб не ходити пішки. І наче хабарів даішники стали брати менше”.

Пішоходи відзначають, що стриманішими стали й водії маршруток. У салонах багатьох із них навіть з’явилися таблички, які повідомляють, що у зв’язку зі збільшенням кількості штрафів водії зупинятимуться тільки на зупинках і тільки за правилами. “І справді, біля нашого будинку вже не зупиняються маршрутки, як ти їм не махай”, – каже сусідка Тетяна. Я особисто ходжу до метро пішки, тому й не знала про цю новацію...

Вікторія Герасимчук

 

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся