Відпочинок на Яремчанщині - завжди безпрограшний варіант / фото Марина Григоренко

У відпустку по Україні машиною: захоплюючий і майже безпечний маршрут з Києва до Яремче

08:41, 29.08.2020
15 хв. Туризм

У 2020 році багатьом туристам, і не тільки українським, довелося відмовитися від закордонних відпусток, віддавши перевагу відпочинку в своїй країні. У випадку з Україною чимало потенційних відпускників були налаштовані скептично, враховуючи горезвісне поєднання "ціна/якість", характерне для нашої Батьківщини, разом з не найкращою інфраструктурою в глобальному масштабі. Проте, якщо добре організуватися, в Україні теж можна відмінно відпочити. УНІАН.Туризм поділиться з вами особистим досвідом, як ми їздили з Києва до Яремче в українських Карпатах машиною.

Як бувалий турист, масштабні відпустки я планую заздалегідь. А тому ще в січні 2020 року в мене був готовий захоплюючий двотижневий маршрут на літо по Європі, що включає в себе п'ять країн, три з яких я планувала відвідати вперше. І якщо ще в квітні я наївно сподівалася, що йому нічого не загрожує, до червня моя впевненість розсіялася. Переді мною стояв вибір: або до останнього чекати і сподіватися, що ці плани реалізуються, але в підсумку залишитися ні з чим, або почати готувати запасний план, щоб хоч якось відпочити. Я вибрала другий варіант.

Я відразу відкинула традиційні південні морські напрямки - що в Україні, що доступні за кордоном, оскільки я погано переношу спеку, та й взагалі не люблю нудний пляжно-готельний відпочинок. Плюс враховуючи те, що правила в'їзду в різні країни і умови повернення в Україну зараз змінюються зі швидкістю світла, мені не хотілося ризикувати опинитися замкненою вдома на 14 днів у розпал літа. Після деяких роздумів мій вибір припав на українські Карпати, незважаючи на те, що я там вже багато разів бувала.

Дуже вчасно моя подруга запропонувала поїхати кудись в гори разом. Незабаром наша "туристична група" розрослася до чотирьох осіб, а один з учасників подорожі й взагалі зголосився везти нас туди на своїй машині. І ось, приблизно за півтора місяці до поїздки, ми почали планувати наш маршрут.

Відео дня

Як вибрати безпечне місце для відпочинку

В першу чергу ми вибирали основне місце відпочинку з міркувань безпеки і розвиненості сервісу. Тому, як би нам не хотілося сховатися від суєти в мальовничому крихітному карпатському селищі, в результаті ми вирішили зупинитися на досить просунутому з туристичної точки зору місті Яремче: тут і закладів харчування пристойних вистачає, і готелів, й інших туристичних благ цивілізації. При цьому епідеміологічна ситуація тут була порівняно непогана. Про особливості відпочинку в Яремче читайте в нашому окремому матеріалі.

Яремче - доволі популярний напрямок з хорошою інфраструктурою / фото Марина Григоренко

Ще один важливий момент - як дістатися. Спочатку ми планували їхати поїздом до Івано-Франківська, а звідти маршруткою або електричкою, оскільки до початку серпня пасажирські поїзди через Яремче не проходили. Коли ж ми вирішили їхати машиною, наш вибір став ще більш очевидний: повені кінця червня 2020 року, що обрушилися на західні регіони України, серйозно пошкодили карпатські дороги, тоді як через Яремче проходить якісна траса, яка не дуже постраждала через паводок.

Як доїхати до Яремче на машині з Києва

Фінальна підготовка до нашої поїздки ознаменувалася запеклими суперечками з приводу того, коли варто виїжджати з Києва: частина групи хотіла виїхати якомога раніше, щоб приїхати на місце не під вечір і ще щось встигнути, тоді як друга частина не горіла бажанням прокидатися занадто рано. Зрештою був обраний компромісний варіант – 6:30 ранку.

Ми виїжджали рано вранці в понеділок, і це було цілком розумне рішення – нам вдалося уникнути заторів на виїзді з Києва, характерних для вечора п'ятниці або вихідних, коли жителі столиці прагнуть вирватися з міста.

Перевага подорожей на машині - можливість зупинятися де захочеться / фото Марина Григоренко

Спочатку навігатор оптимістично показував нам, що дорога протяжністю приблизно 670 кілометрів займе близько 8-9 годин. Враховуючи зупинки на каву/перекуси/відпочинок та інші форс-мажори, ми розраховували дістатися на місце за 10-11 годин. Таким чином, ми сподівалися вже до 16:00-17:00 бути в Яремче. Перший відрізок шляху до Рівного через Житомир трасою Е40/М06, а це приблизно 330 кілометрів, ми подолали напрочуд швидко і за планом, навіть незважаючи на невелику тянучку через ремонтні роботи на одній ділянці і "зайвий" привал на каву. Однак далі щось пішло не так.

Спочатку ми вирішили згорнути в Тараканівський форт, він же Дубенський форт – архітектурний пам'ятник XIX століття неподалік від села Тараканів Рівненської області в мальовничій місцевості над річкою Іквою. Насправді, ми абсолютно про це не пошкодували: таким чином наша монотонна дорога наповнилася першим елементом пригоди.

Перший висновок: плануючи поїздку машиною з великим переїздом, спробуйте розбавити її зупинками біля однієї-двох пам'яток, які трапляються вам дорогою. Так і відпочинете, і додаткові емоції прямо в дорозі отримаєте, і не буде відчуття, що втратили цілий день відпустки в дорозі.

Сам Тараканівський форт нас одразу вразив, про що свідчить той факт, що, спочатку плануючи глянути на нього одним оком, в результаті ми вивчали його з усіх боків близько години. Але одночасно було дуже гірко усвідомлювати, що настільки цікавий і атмосферний пам'ятник архітектури, який при належному утриманні міг би стати відмінною туристичною локацією, перебуває в такому занедбаному стані й, можливо, років за 10-20 від нього зовсім небагато залишиться.

Для порівняння, я бачила подібні форти в тих же Нідерландах – вони там набагато краще збереглися і активно оберігаються. Адже, по суті, Дубенський форт, як і багато інших історичних локацій в Україні, погубили зовсім не війни, а безладне ставлення влади – спочатку радянської, потім вже української. Детальніше про замки Рівненщини можна дізнатися з нашого великого матеріалу.

До слова, якщо зберетеся в Дубенський форт, обов'язково запасіться засобом від комарів – їх там дуже багато і вони дуже злі та голодні. Нас попрокушували навіть через одяг.

З новими емоціями ми рушили далі в дорогу, проте варто було нам заїхати у Львівську область, як дорога перетворилася на "прасувальну дошку", через що наша швидкість істотно сповільнилася. Плюс десь під Бродами ми вирішили заїхати в нічим непримітне, крім його назви, невелике село Берлин. До того моменту у нас вже набрався цілий вагон жартів в дусі "коли не пустили до Європи" і "єдиний Берлін, який нам світить цього року". Ми доїхали до таблички з назвою міста, зробили фото і задоволені вирушили далі, передчуваючи швидку "зустріч" з Карпатами.

Село Берлин у Львівській області - локація, що породила чимало жартів / фото Марина Григоренко

Але ми рано раділи. Якраз перед нами на трасі Київ-Чоп сталася страшна аварія, а тому для початку нам довелося приблизно півгодини простояти в величезному заторі, поки там працювали спеціальні служби, а далі вже всі водії, і ми в тому числі, перелякані їхали якомога повільніше і акуратніше. Тут ми вже зрозуміли, що до 17:00 точно не прибудемо до Яремче.

Другий висновок: вирушаючи в поїздку машиною, розраховуйте час з пристойним запасом, враховуючи всі можливі форс-мажори.

До Яремче ми дісталися тільки під вечір / фото Марина Григоренко

У підсумку, проїхавши поганими дорогами Львівщини та Івано-Франківщини, через численні ями, ремонти та затори, до 20:00 ми були на місці. В цілому на дорогу пішло приблизно 14 годин замість обіцяних 9-10. Особливо дорога важко далася нашому добровольцю, що зголосився везти нас на машині.

Висновок третій: якщо їдете у відпустку машиною на велику відстань, все ж спробуйте, щоб в компанії керувати транспортним засобом могли хоча б дві людини. Все ж більше 10 годин за кермом, хоч і з привалами, важкувато для однієї людини.

Відпочинок в Яремче з машиною

Це був мій перший повноцінний відпочинок з машиною, і, варто відзначити, в українських реаліях власний транспорт буде дуже доречним. Це в Європі ти можеш запросто доїхати навіть в найвіддаленіший населений пункт електричкою, ну або автобусом в крайньому випадку. І точно в хороших умовах і за розкладом. В Україні ж з приміським громадським транспортом ситуація не з кращих, навіть з Києва в сусідню Житомирщину не так вже й легко доїхати без власного транспорту. Не вірите? Читайте епопею про те, як ми їхали з Києва на Коростишівський кар'єр.

З іншого боку, навіть щасливі власники машин нарікають, що в Україні, особливо на півдні, настільки огидні дороги, що навіть з власним авто це шлях не з легких, і вже точно не з приємних.

Отже, повернемося до Яремче. Завдяки наявності авто за кілька днів ми, по-перше, встигли спокійно з'їздити на екскурсію до водоспаду Гук. Раніше до нього можна було максимально близько під'їхати на звичайному легковому авто приблизно за кілометр, проте через недавні паводки дорогу розмило. А тому зараз машину доводиться залишати на КПП, де потрібно ще заплатити по 30 гривень рекреаційного збору (на Яремчанщині ось вже кілька років це звична практика). А потім ще звідти йти до водоспаду пішки 5-6 кілометрів.

Насправді, дорога дуже симпатична і розслаблююча, тому не гріх пройтися пішки, таким чином заслуживши обід. Якщо вже зовсім хочете екстриму, десь на середині шляху можна звернути до підйому на гору Хом'як, проте відразу попередимо – це далеко не найлегший і не найзручніший маршрут.

Ну а найбільш ледачим туристам заповзятливі місцеві пропонують тур на джипах-всюдиходах до Гука.

Далі ми заїхали в Буковель. Жити там – на любителя: когось не влаштовують ціни, а когось – галаслива атмосфера курорту. Однак заїхати туди на кілька годинок, особливо якщо ви з машиною, буде відмінною ідеєю.

Якщо погода дозволяє, обов'язково скупайтеся в Озері Молодості – вода там прозора, але доволі холодна. Озеро повністю штучне, з усіх боків оточене клубами і "пляжами", де можна просто полежати і замовити коктейлі. Вхід до озера платний – ціна коливається залежно від локації і які додаткові послуги ви берете. Вечорами в тутешніх клубах влаштовують галасливі тусовки.

Також влітку можна піднятися на підйомнику, наприклад, на гору Буковель. Краєвиди звідти відкриваються доволі красиві. Вниз спуститися можна також на підйомнику, пішки, велосипедом або ж на своєрідних "санках". Нагорі ще є кілька кафешок, але в момент нашого візиту закривалися вони доволі рано – близько 19:00. Можливо, через карантин.

Пейзаж з гори Буковель / фото Марина Григоренко

Крім того, машиною ми легко доїхали до входу на гору Хом'як недалеко від Татарова, це близько 25 кілометрів. В принципі, Хом'як – оптимальний варіант для походу в гори, щоб недалеко від Яремче. Але є нюанси: гора доволі небезпечна навіть в гарну погоду. Про наш героїчний похід на Хом'як можна прочитати в окремому матеріалі.

В останній день відпочинку в Яремче наш "водій" отримав заслужений день відпочинку – ми вирушили на орендованому джипі на гору Маковицю з заїздом на однойменну полонину, де в літній період року відкрита справжня карпатська сироварня. Тут можна зайти на дегустацію, а також купити оригінальні місцеві овечі сири, які ви не знайдете більше ніде. Також тут є кафешка, де можна і шашлик поїсти, і каву випити, і щось міцніше, а ціни дуже навіть доступні.

Дорога на машині з Яремче до Києва

Якщо з Києва до Яремче ми вирішили їхати "одним махом", то зворотну дорогу ми вирішили розбити. Дорогою ми ще вирішили заїхати в Тернопіль на день, переночувати там і вранці відправитися далі на Київ.

Дорога з Яремче до Тернополя на ділі виявилася не такою легкою, як ми думали. Ми бадьоренько виїхали з готелю трохи раніше 10 години, і хоча відстань між містами всього 187 кілометрів, замість обіцяних 3 годин в дорозі ми провели близько 5 годин.

Учасники дорожнього руху на Тернопільщині / фото Марина Григоренко

Гаразд, дорогою ми зробили невелику зупинку на каву і перекус, але це зайняло всього хвилин 20, а потім ще заїхали в Бучач до покинутих руїн Бучацького замку. Власне, залишилося від нього зовсім небагато, і, очевидно, за ним ніхто особливо не стежить. Але ж цікава могла б бути локація.

Це також зайняло у нас максимум півгодини. А от за ще одну "зайву" годину в дорозі ми "дякуємо" розбитим дорогам Тернопільщини.

Сам Тернопіль нас приємно здивував. Особливо сподобалася місцева набережна і щедрі ресторани. А ще це дуже "зелене" місто, з великою кількістю парків. Про це місто, мабуть, ми розповімо вам трішки пізніше.

Попереду на нас чекав фінальний ривок. Ми виїхали з Тернополя на Київ близько 10 ранку. Ми усвідомлено вибрали не найкоротший маршрут. Найшвидше можна було доїхати через траси Р32 і Е40 в напрямку Житомира, цей маршрут розтягнувся б на 420 кілометрів, а карти обіцяють близько 6 годин у дорозі. Але наш "водій" експертно заявив, що дорога до Житомира там не дуже. Крім того, ми хотіли дорогою ще відвідати двійку локацій, розтягнувши наш маршрут приблизно до 490 кілометрів. На щастя, на Тернопільщині вистачає гідних уваги замків.

У підсумку ми вирішили їхати з Тернополя в напрямку Збаража, щоб зазирнути в тутешній Збаразький замок. В останні роки він підтримується в доволі хорошому стані, всередині є музей і тимчасові виставки, а навколо – затишний парк. Тут ми провели близько години. Чимось нагадує замки в Мукачеві чи Ужгороді.

Далі ми вирішили рушити в напрямку Кременця, де знаходяться руїни Кременецького замку. На відміну від його "брата" в Бучачі, тутешній замок визнаний заповідником і підтримується в більш-менш пристойному стані, хоча від нього теж залишилися лише руїни. На вході навіть символічну суму за квиток беруть, можна також замовити екскурсію.

Бонусом з гори відкривається прекрасний вид на весь Кременець, відомий як місто церков. Їх тут правда дуже багато.

І зараз саме час поділитися з читачем нашими гірким досвідом пошуків їжі. Спочатку ми сподівалися навідатися на заправку за перекусом на маршруті від Збаража до Кременця, але в підсумку нам нічого пристойного так і не трапилося. Але ж поки ми доїхали до Кременця, ми вже були дуже голодні та критично потребували кави. Вже на руїнах замку ми побачили іншого туриста, у якого був в руках стаканчик з кавою з заправки: він нас порадував, що більш-менш пристойна заправка буде на виїзді з Кременця.

Якщо їдеш на машині, часом бачиш багато цікавого / фото Марина Григоренко

Четвертий висновок: спробуйте намітити на карті точки, де ви хочете робити привал на каву-перекус. Все ж їсти в якомусь незрозумілому придорожньому кафе заняття ризиковане.

Отже, від Кременця до Києва через Рівне нам ще слід було їхати ще приблизно 410 кілометрів, на дорогу в нас пішло близько 6 кілометрів. Вже від Рівного дорога стала гладкою, на шляху з'явилися пристойні заправки з повноцінними кафе. А оскільки ми їхали в суботу, то заторів на в'їзді до Києва практично не було.

П'ятий висновок: в українських реаліях машина – швидше друг туриста, хоча наші рідні дороги багато де все ще обіцяють бажати кращого. З іншого боку, машина дозволяє вам заїхати на чимало локацій, куди поки що громадським транспортом доїхати практично неможливо. При цьому якщо з вікна автомобіля ви раптом побачите цікаву локацію, ні що вам не завадить зупинитися і розглянути її. Крім того, в умовах 2020 року все ж безпечніше їхати в машині зі "своїми", ніж з незнайомцями в поїзді або автобусі.

Марина Григоренко

Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей і дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.