
Росія розширює Казанський авіазавод, на якому виробляються стратегічні бомбардувальники. Про це пише фінське видання Yle з посиланням на відповідні супутникові знімки.
У матеріалі йдеться про те, що минулої зими на території підприємства були побудовані великі виробничі корпуси. Згідно зі знімками, найбільша з нових будівель має довжину близько 320 метрів і площу майже 19 000 м², що можна порівняти з трьома футбольними полями.
Модернізація підприємства, на яку виділено близько мільярда євро, має на меті посилення власного виробництва літаків військової та цивільної авіації. Однак, ідеться в матеріалі, через санкції та нестачу робочої сили виробництво стикається з серйозними труднощами і відстає від намічених термінів.
Зазначається, що Казанський завод особливо важливий для випуску та модернізації стратегічних бомбардувальників, зокрема й тих, які можуть нести ядерну зброю. Саме такі літаки були пошкоджені та знищені під час української спецоперації по російських аеродромах "Павутина" у червні цього року.
Казанський авіазавод - єдиний у Росії, який може заповнити втрату стратегічних бомбардувальників, зауважили журналісти.
"На супутникових знімках видно, що з'явилось багато нової виробничої площі. Однак це не вирішить проблем авіаційної промисловості та галузі в цілому", – каже військовий експерт Марко Еклунд, який тривалий час працював у військовій розвідці Фінляндії та понад 20 років стежив за збройними силами Росії.
У матеріалі зауважується, що хоч цей авіазавод - один з найбільших і найважливіших у Росії, однак "його скромні виробничі показники свідчать, наскільки сильно Росія відстає в технологічному розвитку, особливо від США".
"Росія хотіла б виглядати рівною США, але виробництво старих моделей бомбардувальників багато говорить про її можливості", - зазначив Еклунд.
Казанський завод випускає та модернізує Ту-160М і будує нові Ту-160М2, але темпи низькі: торік було здано лише два Ту-160М2 та два Ту-160М. Також на заводі модернізуються старі Ту-22М3.
Обидва типи використовуються для запуску крилатих ракет на війні в Україні та базуються на аеродромі "Борисоглібськ".
Також, пишуть журналісти, це підприємство виготовляє й цивільні літаки, зокрема Ту-204, і має випускати нові Ту-214, але, як вони дізналися, цього року виготовлений лише один такий літак, хоч завод має контракт на виробництво аж 23 літаків Ту-214.
За даними розслідування Yle, Росія за останні роки манівцями придбала західні комплектуючі для літаків як мінімум на мільярд євро. Однак через санкції закуповувати деталі стало складніше.
Втрати літаків у Росії: актуальні новини
Як повідомляв раніше УНІАН, 27 червня Україна "рознесла" тактичну авіацію РФ на авіабазі "Маринівка". За попередньою інформацією, там було уражено чотири літаки Су-34 та технічно-експлуатаційну частину - місце, де проходить обслуговування та ремонт різних бойових літаків.
Президент Української авіаційної асоціації пілотів та власників літаків "АОПА Україна" Геннадій Хазан висловив думку, що втрата цих літаків є болючою для російських окупантів, адже, за його словами, відремонтувати такі літаки можна виключно на заводі. Також він сказав, що від початку повномасштабної війни РФ уже мала втрати серед літаків Су-34, тому кількість цих винищувачів значно зменшилася.
А нещодавно в рамках спецоперації "Павутина" дрони СБУ вразили 41 російський літак, серед яких - А-50, Ту-95 та Ту-22 М3. При цьому спецслужба відпрацювала відразу по чотирьох військових аеродромах Російської Федерації: "Белая", "Дягілєво", "Оленья" та "Іваново".