этот материал доступен на русском

Дослідження: більше третини українців готові платити за легальний контент в інтернеті

13:55, 18 вересня 2019
Кіно і музика
1812 0
sostav.ua

Дослідження, проведене Gemius для антипіратської ініціативи "Чисте небо", показало, що 31% українців готові платити за легальний контент. Рік тому цей показник становив 13%. І все більше людей вважають, що боротися з піратством необхідно.

Найкращий для цього спосіб, на їхню думку, — створення безкоштовних сайтів з легальним контентом.

Керівник "Чистого неба" Катерина Федорова: "Очікуючи результатів дослідження, ми дуже сподівалися на позитивні зміни. Але навіть сподіватися не могли, що вони будуть такими суттєвими — більш, ніж у 2 рази збільшилася кількість людей, готових платити за легальний контент! І це говорить про те, що ми на правильному шляху. Щоденна кропітка праця правовласників, що захищають свою інтелектуальну власність, наша віра в реалізацію головної ідеї, постійні звертання до ринку, до причетним до користувачам, відповідна реакція від партнерів — це все змінює ситуацію в кращу сторону, змінює поведінкові звички не платити за контент, сприяє усвідомленню користувачами негативу від використання чужої інтелектуальної власності, а простими словами — крадіжки або пособництва такого".

Учасники ініціативи "Чисте небо" вносять чималий внесок у зміну ситуації з нелегальним контентом в мережі. Наприклад, телегрупа StarLightMedia за минулі 12 місяців домоглася припинення крадіжки контенту 236 сайтами. За її запитом з пошукової видачі Google видалено 16168 посилань на піратський контент. 261 тисяча нелегальних відео видалені з сайтів, а 6155 — із соціальних мереж. 1+1 Медіа видалили 25130 відео з сайтів, відеохостингів і соціальних мереж і 4232 посилань на піратський контент з пошукової системи Google.

Інша організація по боротьбі з нелегальним розміщенням контенту в мережі — Українська антипіратська асоціація (УАПА) — за цей же період домоглася закриття 173 сайтів і видалення 1211 посилань. Причому більша частина результатів припала на 2019 рік.

Крім цього, правовласники направляють порушникам претензії, переконують сайти перейти "на світлу сторону" і мирним шляхом підписати з виробниками контенту угоди, відкривають проти порушників права інтелектуальної власності кримінальні справи і оголошують підозри. Компанії вкладають ресурси у ведення судових справ: слідчі дії з фіксацією порушень, експертизи, звернення до Киберполицию, санкціоновані обшуки. Все, щоб налаштувати копі-паст фільмів і серіалів і заробляти на рекламі стало не таким комфортним справою.

Окремий напрямок — follow the money, робота з тими контрагентами піратів, які допомагають їм отримувати дохід. Це рекламодавці і платіжні системи.

Одним з головних шляхів вирішення проблеми нелегального споживання контенту респонденти Gemius називають розвиток легальних відеосервісів. Найпопулярнішим був названий YouTube. За ним з великим відривом слідують Megogo, Google Play, Netflix, iTunes, ivi. У той же час, 41% опитуваних не змогли назвати ні один сайт, який надає тільки легальне відео. І більшість не збираються спеціально обходити блокування сайтів і додатків, які розміщують контент нелегально, хоча в першій хвилі респондентів, які шукають обходи, було досить багато.

На прес-конференції з приводу відкриття Kiev Media Week 16 вересня 2019 року міністр культури, молоді і спорту України Володимир Бородянський заявив, що піратство — це питання, над вирішенням якого влада має намір працювати: “Ми будемо робити так, щоб український ринок зростав (без піратства — ред). Сьогодні 30% людей готові платити за контент, а ще рік тому цей показник був на рівні 13%. І це я вважаю великою перемогою".

Ще одна цікава цифра дослідження — 43% респондентів сказали, що знають, як відрізнити легальний контент від нелегального. Основним знаком стало попередження про захист авторських прав і необхідність його оплати».

При цьому відвідувачі кінотеатрів більш схильні до того, щоб платити гроші за доступ до легального відео онлайн. Правда, 40% українців ніколи або майже ніколи не відвідують кінотеатри.

В цілому, звичайно, не може не радувати, що затятих любителів "шари" стало значно менше, ніж рік тому. Катерина Федорова запевнила, що такі результати стимулюють "Чисте небо" працювати ще більше. Своїми діями Ініціатива має намір переконати всіх правовласників, як українських, так і працюють на українському ринку, що боротися за свої права можливо, реально і економічно вигідно. Тим більше, якщо більше виробників контенту будуть боротися разом. Особливо якщо і влада готова активніше включитися в боротьбу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter