Німецький FlixBus має намір продовжувати розвиватися на українському ринку / Фото УНІАН

Як дешевше подорожувати Європою: плюси і мінуси поїздок на автобусах FlixBus

08:17, 27.02.2020
9 хв. Туризм

Німецький автобусний перевізник FlixBus продовжує свою експансію, і Україна в його планах посідає не останнє місце. Менше року тому компанія повноцінно вийшла на український ринок, а перші результати настільки надихнули керівництво компанії, що там вирішили не тільки продовжувати розвивати перевезення в Україні, але і застосувати цю схему в інших країнах. Поки FlixBus будує нові масштабні плани, УНІАН.Туризм на власному досвіді мандрівника розповість про плюси і мінуси роботи перевізника в Європі.

Бюджетний автобусний перевізник FlixBus порівняно молода компанія – його заснували в Німеччині в 2013 році, й за сім років роботи він встиг укріпитися на лідируючих позиціях у Європі - в 2019 році FlixBus перевіз 62 мільйони пасажирів. Схема роботи перевізника полягає в тому, що він надає послуги дальніх пасажирських автобусних перевезень за широкою транспортноою мережею за дуже приємними цінами. При цьому Flixbus працює не самостійно, а у співпраці з локальними автобусними компаніями. Останні відповідають за виконання рейсів за маршрутами, переважно з використанням їхнього власного автобусного парку, тоді як Flixbus займається всім іншим. Крім того, в 2017 році Flixbus запустив у своїй рідній країні залізничні перевезення FlixTrain, а в 2018 році вийшов на ринок США.

Читайте такожЯк вижити в євротурі зі скромним бюджетом, одним рюкзаком і хоч якимось комфортом

На українському ринку Flixbus з'явився вперше в 2017 році, проте тоді перевезення здійснювалися транспортними компаніями інших країн. Повноцінне ж представництво перевізника в нашій країні відкрилося влітку 2019 року, і на даний момент FlixBus виконує рейси з 10 українських міст (Вінниця, Житомир, Київ, Львів, Одеса, Рівне, Тернопіль, Ужгород, Умань та Хмельницький) до Німеччини (Аугсбург, Ашаффенбург, Байройт, Берлін, Білефельд, Брауншвейг, Вюрцбург, Гайдельберг, Галле, Ганновер, Дармштадт, Дортмунд, Дрезден, Дуйсбург, Дюссельдорф, Інгольштадт, Карлсруе, Кельн, Лейпциг, Магдебург, Манхайм, Мюнхен, Мюнхеберг, Нюрнберг, Росток, Ульм, Франкфурт, Хемніц, Цвікау, Штутгарт, Ессен), Угорщині (Будапешт), Польщі (Варшава, Вроцлав, Катовіце, Краків, Люблін, Ряшів), Чехії (Брно, Градець-Кралове, Ліберець, Оломоуц, Острава, Пльзень, Прага) та Австрії (Відень). Маршрутна мережа досить непогана, і це не кажучи про те, скільки напрямків доступні всередині Європи – компанія працює більш ніж в 30 країнах, і продовжує розширюватися. Буквально днями оголосили про запуск рейсів з Франції до Марокко, таким чином вийшовши на ринок Африки.

Відео дня

Ціни у FlixBus на європейські напрямки з міст України стартують приблизно від 20 євро. Хоча варто розуміти, що в даному випадку мова йде про невеликі відстані, тоді як за квиток, приміром, з Києва до Берліна доведеться заплатити не менше 60 євро, що буде в два рази дорожче авіарейсів від лоукостерів. При цьому їхати доведеться більше доби, можливо, з пересадкою, та й затримки через черги на кордоні України з ЄС вельми вірогідні. За наявності такої великої кількості пропозицій від авіакомпаній, все ж складно переконати пасажирів тягнутися з України в Європу на автобусі.

Тим не менш, очевидно, попит на послуги Flixbus серед українців є, адже першими результатами роботи свого представництва в нашій країні у компанії залишилися задоволені. В свіжому релізі FlixBus навіть зазначили, що успіх на українському ринку спонукав компанію до подальшого розвитку в регіоні, зокрема, до виходу в країни Балтії.

В Україні ж перевізник має намір розвивати внутрішні перевезення, і це може стати дійсно перспективним напрямком, враховуючи їх низький рівень в країні. Раніше УНІАН.Туризм вже писав про те, як складно пересуватися по нашій країні туристам, якщо у них немає машини – величезна кількість прекрасних куточків залишаються недоступними, адже туди не ходять ні потяги, ні автобуси. А якщо і ходять якісь маршрутки, то адекватний розклад ще спробуй знайди, та і якість їхня залишає бажати кращого. А вже про те, як складно купити квиток онлайн, взагалі краще промовчати.

Читайте такожВ Європу на поїзді: чи є в українців альтернатива авіатранспорту

Розповімо трохи, як FlixBus працює в Європі, зокрема, в самій Німеччині. Хоча місцевий залізничний перевізник Deutsche Bahn (який, до речі, взявся консультувати нашу «Укрзалізницю» на шляху до реформ) і пропонує широку маршрутну сітку з великою частотою рейсів, через високі тарифи навіть чимало німців воліють вибирати альтернативні засоби пересування. Більше за всіх FlixBus люблять студенти і мандрівники, хоча насправді публіка ними користується дуже різна.

У планах FlixBus - внутрішні перевезення по Україні / Фото УНІАН

Приміром, з німецького Дортмунда можна запросто потрапитидо Амстердама за 15 євро, а всередині країни легко «кататися» і за 5 євро. При цьому, як правило, FlixBus робить мало зупинок на маршруті, адже його основне завдання не приміське сполучення, а перевезення на далекі відстані. Маршрутна мережа компанії охоплює не тільки великі міста (Амстердам, Берлін, Брюссель, Париж і так далі), але і невеликі городки або віддалені туристичні локації. Так, у тій же Німеччині автобуси FlixBus заїжджають в найбільший парк розваг країни «Європа-парк» або ж на Острів квітів Майнау на Боденському озері. Це якщо б у нас автобус робив зупинку недалеко від замків Західної України, куди зараз не так просто потрапити без машини, або зупинявся біля зручного виходу до Каховського водосховища або Блакитних озер.

Читайте такожУ відпустку лоукостером: як не розоритися на подорожі бюджетними авіалініями

Ще один зручний момент – у FlixBus багато нічних маршрутів, що дуже підходить туристам з двох причин. По-перше, якщо ви активний мандрівник і хочете якомога більше побачити при невеликій відпустці, просто шкода витрачати на переїзд між містами денний час. По-друге, шестигодинний нічний рейс по Європі у FlixBus обійдеться приблизно в 15 євро, а це набагато дешевше ночі в готелі! Звичайно, це вже для найбільш відчайдушних туристів, але раз-другий за двотижневу поїздку можна.

Втім, є в роботі FlixBus певні особливості, які викликають чимало нарікань серед пасажирів. По-перше, автобуси часто запізнюються, і якщо ваш маршрут передбачає пересадку менше півгодини, ви сильно ризикуєте запізнитися на другий автобус. А тому єдине рішення – не складати маршрут «впритул». Я особисто, здійснивши близько 30 поїздок на автобусах FlixBus по Європі, один раз зіткнулася із затримкою рейсу більше, ніж на годину, і ще кілька разів хвилин на 20. Затримки до 5 хвилин я не рахую. При цьому, справедливості заради, в своєму мобільному додатку компанія справно інформує пасажирів, наскільки запізнюється їхній рейс на посадку.

Друга особливість – часто зупинки FlixBus бувають не в самих зручних місцях. Далеко не завжди місце посадки впритул прилягає до вокзалу, і в підсумку пасажиру доводиться витратити якийсь час на пошуки зупинки. А бувають такі випадки, що зупинка FlixBus знаходиться не в центрі міста, а десь на відшибі. Тому краще відразу вивчити це питання за допомогою Гугл-карт, щоб потім не довелося з речами розшукувати автобус в іншому кінці міста.

Якщо говорити про самі зупинки FlixBus, то, як правило, вони не мають нічого спільного з повноцінним вокзалом, а скоріше нагадують звичайну автобусну зупинку. А тому якщо плануєте нічний рейс, теж краще заздалегідь вивчити місцевість, щоб не вийшло так, що ви глибоко за північ більше години стоїте біля дороги в очікуванні автобуса, а поряд немає ні туалету, ні кафешки.

Головна ідея FlixBus - багато маршрутів за доступними цінами / Фото УНІАН

Якщо говорити про технічний стан автобусів, то він буває різним з тієї причини, що вони надаються місцевими компаніями, що здійснюють рейси. Тому навіть якщо при покупці квитка вам обіцяють вай-фай і розетки в дорозі, далеко не завжди вони функціонують. І тут вам порада - просто не варто занадто сильно покладатися на те, що ось ви зараз сядете в автобус і підзарядите свій майже мертвий телефон.

Читайте такожПригоди без зайвого багажу: 6 порад для бюджетної та комфортної подорожі

Окрема історія з FlixTrain, який курсує всередині Німеччини і покликаний скласти конкуренцію занадто дорогому Deutsche Bahn – там, де другий просить за квиток 20 євро, FlixBus пропонує доїхати за 5 євро. Втім, саме поїзди компанії викликають найбільше нарікань пасажирів. Я, наприклад, користувалася ними всього два рази, і обидва рази не без пригод. У першому випадку посадку на мій рейс перенесли з центрального залізничного вокзалу міста на проміжну станцію десь в п'яти кілометрах від центру, а у другому – і зовсім з одного міста в сусіднє. Крім того, поїзди FlixTrain майже завжди переповнені. І якщо квитки на автобуси продаються строго за кількістю сидячих місць, то з поїздами це не працює – місць продається явно більше, ніж сидінь, та й ніхто особливо не контролює, як пасажири займають місця. Часом буває так, що компанія з чотирьох осіб займе купе для шістьох своїми речами, і у вас вже немає можливості туди втиснутися. А тому потрібно бути готовим, що доведеться провести всю дорогу в коридорі, особливо якщо сідайте на проміжній станції.

І раз вже ми торкнулися теми переносу рейсів – таке з FlixBus теж трапляється, хоча не сказати, що так вже часто. Я з цим теж стикалася кілька разів – або виїзд переносився на півгодини пізніше, або час на пересадку збільшувався.

Тим не менш, свою основну задачу з доставки пасажира з пункту А в пункт Б за приємну ціну FlixBus виконує, хоч і не завжди вчасно. І якщо враховувати при плануванні маршруту всі вищеперелічені особливості, то проблем не буде.

Марина Григоренко

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся