
Програма "Національний кешбек", що працює в Україні другий рік, має на меті підтримку вітчизняного виробника через стимулювання громадян купувати українські товари. Проте ефект від проєкту для український компаній не став помітним, йдеться у статті УНІАН.
За словами директора з маркетингу ALVIVA GROUP (виробник хліба, випічки, сніданків та кондитерських виробів) Дмитра Даниловича, значних змін у динаміці продажів, які можна було б прямо пов’язати з участю у програмі, компанії не спостерігають.
"Наше зростання відбувається стабільно, але воно зумовлене насамперед власними чинниками - маркетинговими активностями, рекламою, запуском нових продуктів та розвитком асортименту", - каже Данилович.
При цьому він звертає увагу на специфіку саме категорії продукції, адже хліб на українському ринку майже на 100% продукція вітчизняного виробництва. І програма, що здебільшого працює на імпортозаміщення, в принципі має менший потенціал впливу саме на хліб.
В компанії "Кава зі Львова" розповіли УНІАН, що охоче долучилися до програми, проте значних коливань у продажах не спостерігалося.
При цьому у пресслужбі зазначили, що компанія вже багато років має стабільний попит та постійного споживача, а заохочувати покупців до надання переваги вітчизняним товарам почали ще з 2014 року, коли почалося відкрите вторгнення в Україну. Тоді "Кава зі Львова" активно позиціонувала свою продукцію під гаслом "Купуй українське", тож участь у програмі нацкешбеку не вплинула на структуру попиту.
У пресслужбі кондитерського виробника "Київський БКК" нам розповіли, що не зафіксували суттєвого зростання продажів після старту програму. При цьому в компанії помітили, що частина покупців принципово обирає українські бренди та віддає перевагу товарам із кешбеком.
"Найбільший інтерес програма згенерувала у категорії тортів, які стали найчастішим вибором таких споживачів", - зазначили у "БКК".
Слід зазначити, що не всі українські виробники змогли скористатися державною підтримкою шляхом участі у програмі. Це стосується, зокрема, виробників вітчизняних сирів, які наразі програють конкуренцію дешевому імпорту.
Як розповіла УНІАН заступниця генеральної директорки Асоціації виробників молока Олена Жупінас, вони навіть не можуть претендувати на цей вид допомоги.
"З "Національним кешбеком" у виробників молочної продукції є проблеми. Особливо у тих, хто виготовляє, наприклад, сир великими головками. На такий сир кешбек відсутній. Він є тільки на фасовану продукцію. А, ось, на сир ми його не маємо, а враховуючи засилля імпорту, це виклик", - сказала вона.
Національний кешбек – останні новини
В Україні змінили перелік товарів і послуг, на які можна витрачати гроші, отримані за програмою "Національний кешбек". Тепер кошти з програми не можна витратити на оплату мобільного зв'язку, квитки на транспорт, відпочинок і розваги (театр, кіно, музеї), спорт, а також на придбання військових облігацій.
Витратити гроші, накопичені на картці "Національного кешбеку", можна на комунальні послуги, поштові послуги, харчові продукти в магазинах та супермаркетах, лікарські засоби та медичні вироби, книги та іншу друковану продукцію, а також на благодійність – зокрема на донати для ЗСУ та інші доброчинні цілі.