В Україні бракувало велосипедних держстандартів / фото УНИАН

Перші в історії державні стандарти України з велоінфраструктури розробив Державний дорожній науково-дослідний інститут на замовлення громадської організації «Асоціація велосипедистів Києва». Про це повідомляє прес-служба цієї організації.

Читайте такожВелодоріжки в Україні стануть обов'язковими

Зазначається, що ДСТУ «Планування та проектування велосипедної інфраструктури» містять загальні положення про планування велосипедної інфраструктури і розділи про проектування велоінфраструктури на вулицях, дорогах і перехрестях населених пунктів, а також поза населеними пунктами і велодоріжок. Також у велосипедних держстандартах є вимоги до конструкції та експлуатації велосипедної інфраструктури і велосипедних парковок.

«ДСТУ закладають єдину методологічну основу для планування і проектування велосипедної інфраструктури. Це дасть змогу поліпшити безпеку велосипедистів в Україні завдяки проектуванню та будівництву уніфікованої велоінфраструктури», - йдеться у повідомленні.

Як наголошують в асоціації, ДСТУ також сприятимуть розвантаженню доріг та вулиць, підвищенню безпеки дорожнього руху та зниженню негативного впливу автомобільного транспорту на довкілля, особливо у міських умовах.

«В Україні бракувало державних стандартів про те, як проектувати якісну, уніфіковану для усіх міст та безпечну велоінфрастурктуру. При цьому без єдиних велоДСТУ кожне місто проектує її по-різному, а інженери-проектувальники доріг і представники органів місцевого самоврядування потребують інструмент для прийняття рішень. Цим інструментом стануть велосипедні держстандарти, які розробили на замовлення АВК», - пояснила координаторка проекту «Зелене світло для велоруху в громадах» Катерина Шульга.

За її словами, розроблення велоДСТУ вдалося замовити в межах проекту «Зелене світло для велоруху в громадах / Green Light for Cycling in Hromadas. Проект реалізує Асоціація велосипедистів Києва за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку ULEAD з Європою / ULEAD with Europe, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

Тепер велосипедні ДСТУ має затвердити національний орган стандартизації — державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».

В асоціації нагадали, що 1 вересня 2018 року набули чинності нові державні будівельні норми (ДБН) «Вулиці та дороги населених пунктів», які містять норми щодо будівництва велоінфраструктури.