Airbus A350 / REUTERS

Авіабудівний концерн Airbus і компанія Rolls-Royce розслідують епізоди двох інцидентів із вимкненням двигунів на авіалайнерах A350-900. В обох випадках причиною зупинки двигуна стали напої, пролиті пілотами на приладову панель.

Читайте такожAirbus припинить виробництво найбільшого в світі пасажирського літака

Як повідомляє Flightglobal, в обох інцидентах обійшлося без постраждалих. Проте, фахівці прагнуть з'ясувати, чому рідина на центральній панелі призводить саме до зупинки агрегатів.

Відео дня

Виробники також планують ввести правила вживання напоїв в кабіні пілотів.

Перший інцидент стався з літаком компанії Delta Air Lines, який прямував до Сеула. Йому довелося перервати рейс і приземлитися на Алясці, оскільки його правий двигун Rolls-Royce Trent XWB відключився. Спроби екіпажу перезапустити систему в повітрі успіху не принесли. За 15 хвилин до цього на центральну приладову панель випадково пролився напій.

Другий інцидент мав місце 9 листопада 2019 року. Тоді у літака під час польоту несподівано виключився правий турбовентиляторний двигун Rolls-Royce Trent XWB. За годину до цього один з пілотів пролив чай на центральну панель.

Літак відхилився від курсу і благополучно сів, двигуни були перезапущені на землі. Хоча назва авіакомпанії, літак якого потрапив в НП, не розкривається, журналісти вважають, що мова йде про рейс Сеул-Сінгапур.

В обох випадках на літаках повністю поміняли центральні панелі і системи управління двигунами, судна продовжують польоти.

Відомо, що системи управління двигунами в обох випадках отримали суперечливі команди. Фахівці вивчають зняті компоненти і з'ясовують точні причини збою.