
"Уральський завод гражданской авиации" (УЗГА) в РФ 14 липня повідомив про те, що літаюча лабораторія на базі Як-40 здійснила перший повноцінний випробувальний політ з використанням двигуна ВК-800, який надалі росіяни планують використовувати для низки різних своїх літаків, пише Defense Express.
В повідомленні росіян вказано, що загалом літак з двигуном ВК-800 перебував в повітрі десь 15 хвилин. Він піднявся на висоту у 700 метрів та набрав максимальну швидкість у 340 км/год. Також на російському заводі повідомили, що двигун продемонстрував "стійку роботу" за різних режимів.
Згідно з інформацією, двигун ВК-800 в Росії планують використовувати для ремоторизації локалізованих літаків L-410, для проєктів навчально-тренувального літака УТС-800, регіонального літака ЛМС-192 "Освей" і легкого багатоцільового літака ЛМС-901 "Байкал", який стане заміною "Ан-2".
Видання зазначає, що ще в травні цього року росЗМІ писали про зупинку роботи над проєктом літака ЛМС-901 "Байкал", оскільки в процесі розробки його вартість зросла в 4 рази.
Відомо, що його розробка розпочалася в 2010-х роках, вже в 2022 році відбувся перший політ, а в поточному році повинно було розпочатися його серійне виробництво. Однак, не лише через зависоку вартість літака, а й з низки інших причин, проєкт нібито вирішили призупинити.
Як пише видання, в Росії швидко "перевзулися" й, як заявив голова Мінпромторга Антон Аліханов, поставки ЛМС-901 "Байкал" заплановані на кінець 2026 року. Більше того, планується передати партію в п’ять літаків.
Виробництво ракет та "Шахедів" в РФ
Раніше УНІАН повідомляв, що авіаексперт Костянтин Криволап повідомив, що росіянам вдалося модернізувати "Шахеди". Зокрема, ворог додав функцію зміни маршруту під час польоту. За рахунок цього, російські дрони стали більш точним інструментом для удару.
Також ми писали, що в українській розвідці повідомили, що в Росії зараз 6 компаній працюють над виробництвом ракет "Орєшнік". За цілий рік вони можуть виготовляти до 10 ракет. Однак, зараз на озброєнні армії РФ таких ракет немає.