Засновник групи "Прайм" засумнівався в реальності поставок агропродукції України в порти Хорватії та Литви / фото УНІАН, Олег Куцький

Засновник групи "Прайм" Дмитро Леушкін прокоментував альтернативи зерновому коридору.

Про це він написав на своїй сторінці в Facebook. Експерт зазначив, що варіанти поставок агропродукції в порти Хорватії і навіть Литви "не дуже-то реальні". 

"Наприклад, варіант поставки в Італію "з'їдає" 40% вартості зерна. Такої рентабельності у аграріїв немає, дозволити такого вони не зможуть собі. Більше того, не всі в Європі раді транзиту.  Дотацій теж особливо ніхто не обіцяє", - підкреслив Леушкін.

Відео дня

Він додав, що непоганим варіантом може бути експорт через Ізмаїл, Рені, тобто по Дунаю.

"Але він і так перевантажений і ще обміліє при спеці. Загалом, в кращому випадку 30-40% питання він зможе вирішити. При цьому через надлишок бажаючих ставки там на перевалку будуть просто космос", - пише експерт.

За його словами, ще одним альтернативним варіантом можуть бути порти Болгарії та Румунії. 

"Але у нас проблема з прикордонним переходом в Рені-Джрджулешті. Він сильно перевантажений. Таким чином, перед тим як домовлятися з Румунією і Болгарією треба вирішити (знайти - УНІАН) якийсь варіант транзитного проходу через Молдову, щоб хоч там не втрачати час", - зазначив Леушкін.

Він підсумував, що для того, щоб реалізувати план Б, потрібно представникам Міністерства інфраструктури та МЗС забезпечити транзит через Молдову без затримок - прискорити і мінімізувати оформлення і простої. Тобто, за словами експерта, потрібно додати прикордонних переходів, або домовитися з Молдовою за транзит без оформлення.

Так само, додав Леушкін, потрібна домовленість з портами Болгарії та Румунії.

Союзники України запропонували "альтернативні" шляхи для експорту зерна

Як повідомляв УНІАН, 17 липня Росія вийшла з "зернової угоди", яка діяла з липня минулого року.

При цьому Росія пригрозила "ризиками" на адресу ООН, якщо угода продовжиться без неї

Хорватія пропонує Україні альтернативний маршрут для "зернового коридору" - свою залізничну мережу і порти в Адріатичному морі для транспортування українського зерна.

Так само найбільший порт Литви Клайпеда заявив про готовність провести негайне відвантаження 10 млн тонн українського зерна.

Вас також можуть зацікавити новини: