Літак Boeing 747-400 досі активно експлуатується / REUTERS

Літак Boeing 747-400, вперше представлений в 1988 році, досі активно експлуатується. При цьому його бортова система отримує важливі оновлення програмного забезпечення на 3,5-дюймових дискетах.

Читайте такожBoeing Припін виробництво легендарної моделі 747

Про це повідомляє портал ITC.ua.

"Нещодавно дослідники у сфері інформаційної безпеки з компанії Pen Test Partners змогли отримати доступ до літака British Airways 747 після того, як авіакомпанія вирішила скоротити свій флот через різке падіння кількості авіаперевезень під час пандемії коронавірусу. Команда змогла повністю оглянути відсік авіоніки під пасажирською палубою, оскільки бортова система авіасудна виконана у вигляді модульних чорних ящиків", - йдеться в повідомленні.

Використання дискет

Зазначається, що фахівці Pen Test Partners виявили в кабіні 3,5-дюймовий дисковод для гнучких магнітних дисків, який використовується для завантаження важливих навігаційних баз даних. Це база даних повинна оновлюватися кожні 28 днів. Кожне оновлення включає найактуальніші відомості про аеропорти, маршрутах польотів, злітно-посадкові смуги й багато іншого. Відповідно, інженер зі старими дискетами щомісяця піднімається на борт кожного літака Boeing 747-400, щоб встановити останні оновлення.

фото Pen Test Partners

Згідно зі звітом Aviation Today за 2015 рік, бази даних з оновленнями поступово стають дедалі більшими. І зараз об'єм кожного такого оновлення потребує використання 8 дискет. Авіакомпанії за можливості намагаються відмовитися від використання такого застарілого способу установки оновлень, але у випадку старих моделей літаків не вдається уникнути ручного оновлення системи за допомогою 3,5-дюймових дискет.

Де ще потрібні дискети

Зазначимо, що попри широке розповсюдження сучасних технологій, в деяких сферах дискети використовуються десятиліттями. Наприклад, Міністерство оборони США припинило використання 8-дюймових гнучких дисків для координації ядерних сил країни лише в жовтні минулого року, а на Міжнародній космічній станції дискети використовуються й понині.

Нові літаки Boeing

Сучасні літаки, такі як Boeing 777X та 787, використовують оптоволоконні мережі, до яких підключена авіоніка, керована двома комп'ютерами з критично важливим для польотів програмним забезпеченням. А деякі з останніх авіалайнерів навіть отримують оновлення програмного забезпечення через бездротову мережу.

Команда Pen Test Partners також підготувала 10-хвилинне відео, що дозволяє ознайомитися з тими частинами літака, які зазвичай недоступні пасажирам.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram