
У Києві потоп у торговельно-розважальному центрі Ocean Plaza став можливий через прорахунок будівельників ТРЦ.
Про це розповів директор центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко, коментуючи НП, передає «Обозреватель».
"Треба не емоційно оцінювати цю подію, а з'ясувати причини. Чому раптом залило Ocean Plaza? Бо вона стоїть нижче від рівня дороги. Проектувальники, будівельники, замовники Ocean Plaza мали передбачити цю ситуацію", – заявив Сергієнко.
"Якщо не прорив магістралі, міг бути дощ. У таких випадках проектувальник мав би передбачити можливість потрапляння води на перший поверх або у підвал і зробити захисні споруди. Нічого складного тут немає. Але, напевно, забудовник Ocean Plaza вирішив на цьому заощадити", – додав він.
Коментуючи стан тепломереж, експерт повідомив, що магістралі було майже 40 років.
"Визначити зверху, в якому стані магістраль, неможливо. Влітку, коли проводили випробування, вона витримала їх. Але навантаження триває постійно, третій місяць опалювального сезону. Тож у тому, що стару магістраль прорвало, нічого дивного немає", – заявив він.
Сергієнко зазначив, що така ситуація з тепломережами виникла не з приходом нинішньої влади Києва, а набагато раніше: "У нас десятиліттями ані Черновецький, ані Омельченко, ані Попов не займалися системно оновленням тепломереж міста Києва".
Також експерт нагадав, що у столицю щодня приїздить на роботу пів мільйона людей, тому навантаження на інфраструктуру набагато більше, ніж в інших містах.
"Вочевидь, міська влада має зробити висновки, провести перевірки, знайти потенційно небезпечні об'єкти і разом із власниками намагатися вирішити, як убезпечити людей на випадок таких ситуацій – не тільки поривів, але і дощів. Це в інтересах і власників, і міської влади", – резюмував він.
У Києві 13 січня в результаті прориву теплової магістралі нижній поверх ТРЦ Ocean Plaza був затоплений окропом. Люди були змушені бігти по гарячій воді, щоб вибратися назовні. В результаті НП були госпіталізовані 7 осіб.
Влада Києва назвала причиною прориву тепломережі гідравлічні випробування. При цьому сама магістраль не значилася як аварійна і пройшла всі необхідні перевірки.