grani.info

Міністр інфраструктури Владислав Криклій повинен особисто відповідати за роботу призначеного ним голови "Укртрансбезпеки" (Державної служби України з безпеки на транспорті) Єгора Прокопчука, який заробляє на руйнуванні доріг у той час, як президент Володимир Зеленський ініціював "Велике будівництво".

Про це заявив у Facebook український правозахисник, екс-представник Уповноваженого ВРУ з прав людини, політолог Михайло Чаплига. Він підкреслив, що корупція в "Укртрансбезпеці" призводить до безлічі інших проблем, зокрема - підвищення епідеміологічної загрози. 

"Прочитав тільки що, як маршрутник висадив мати загиблого АТОвця, відмовившись везти її за пільгами. Прикро, але це тільки маленька видима частина айсберга. Адже чому так відбувається? Суть в тому, що ринок пасажирських автоперевезень узурпований нелегалами, які розвозять простих пасажирів, при цьому не забезпечують пільг, страховок, навіть мінімальних умов комфорту. І головне - ніхто їм не перешкоджає. Проблема в чому? Сірі перевізники не хочуть працювати цивілізовано - тобто, відправлятися з автовокзалу. Не кажучи про те, що створюють проблеми і аварійні ситуації на місцях, тому що створюють стихійні зупинки і проводять посадку пасажирів під мостами і на трасах, де зупинка заборонена в принципі", - написав правозахисник. 

Відео дня

Михайло Чаплига акцентував, що за законом водії зобов'язані отримувати дозвіл на свою діяльність і відправлятися з території автостанції. “За законом перевізники повинні брати пільговиків (учасників бойових дій, пенсіонерів, людей з інвалідністю). Але законодавство нелегали ігнорують. До того ж, вони набивають повні маршрутки людей, чим створюють загрозу епідеміологічного характеру, коли в такому вигляді приїжджають до столиці. До того ж, вони вбивають легальні автостанції, тому що не хочуть платити внески і податки, і організовують нелегальні стоянки поблизу, закликаючи пасажирів, які просто не обізнані, хто є хто", - зазначив політолог. 

На його думку, замість виконання своїх прямих обов'язків, керівництво "Укртрансбезпеки" зайняте заробітком корупційних грошей. "Мабуть, "Укртрансбезпека" не займається проблемами безпеки пасажирів, оскільки, як мені здається, її нинішнє керівництво занадто захоплене "спадщиною Ноняка" - продовжує сидіти на потоках. А де гроші зариті? У сфері вантажоперевезень, де, як стверджують злі язики, керівництво Укртрансбезпеки може мати по 2000-3000 у.О. З кожної перевантаженої фури, які згодом вбивають наші дороги. "Велике будівництво?". Ні, не чули! Але це нехай правоохоронці розбираються", - написав Михайло Чаплига. 

Правозахисник нагадав, що саме з цих причин було звільнено екс-главу "Укртрансбезпеки" Михайла Ноняка. "Судячи з усього, в" Укртрансбезпеці "настільки захопилися цим благодатним процесом "обилечивания" фур, що абсолютно випустили з уваги безпеку пасажирів. А ще забули, за що в першу чергу Зеленський звільнив Ноняка - причиною був незадовільний стан доріг. Українці скаржилися. Так почалося "велике будівництво". Тепер Зеленський будує, а нові "ноняки", схоже, продовжують ці дороги вбивати. Довго це триватиме?", - пише Чаплига. 

Він переконаний, що втрутитися в ситуацію повинен особисто глава МІУ. "Втрутитися тут, звичайно, повинен глава МІУ і контролювати діяльність "Укртрансбезпеки". Тому що коли там твориться свавілля - це, в першу чергу, кидає тінь на нього: а чи в змозі він контролювати своїх підлеглих? Чи знає він, що там відбувається? Чи бачить він взагалі відчай людей? Таким чином, виникає резонне питання до "Укртрансбезпеки", профільного міністерства, правоохоронних органів: чому роками не вирішується дана проблема? Чому нелегали не просто не виходять з тіні, а й починають поводитися ще більш нахабно? Хто "кришує" весь цей тіньовий бізнес з виведення необмеженої кількості готівки?"- резюмував правозахисник. 

Він також поділився сюжетом про нелегалів і сірих перевізників біля Центрального автовокзалу Києва і висловив упевненість, що політична воля могла б вирішити цю проблему. "Тому хотілося б почути офіційні коментарі компетентних органів та осіб: що саме робиться в цьому напрямку?", - уклав Михайло Чаплига.