Вчені вперше виміряли глобальне магнітне поле Сонячної корони / фото ESA

Вчені вперше виміряли глобальне магнітне поле сонячної корони - зовнішнього шару атмосфери Сонця.

Дослідження науковців опубліковане в журналі Science, передає Science Alert.

Це магнітне поле допомагає керувати і контролювати багато аспектів поведінки Сонця, починаючи від способу нагрівання плазми навколо Сонця до екстремальних температур і закінчуючи гігантськими виверженнями Сонця, які можуть вплинути на життя тут, на Землі.

Нові вимірювання повинні дати вченим трохи глибше розуміння цих подій та краще розуміння 11-річного сонячного циклу, який диктується зміною магнітного поля зірки.

Щойно виміряне магнітне поле / фото School of Earth and Space Sciences, Peking University

Команда використовувала Корональний багатоканальний поляриметр (Coronal Multi-channel Polarimeter, або CoMP) в Сонячній обсерваторії Мауна-Лоа на Гаваях для відстеження прогресу хвиль Альвена - магнітних хвиль, що діють як індикатори основного магнітного поля, змінюючи швидкість, коли магнітне поле змінює силу.

"Дані, зібрані CoMP, показують, що корона Сонця наповнена цими хвилями Альвена і надає нам найкращий доступний вид на них", - говорить геліофізик Річард Мортон з Нортумбрійського університету у Великій Британії.

До цього часу вчені змогли отримати лише регулярні точні вимірювання сонячного магнітного поля на рівні фотосфери або сонячної поверхні. Це нове дослідження поширюється аж до верхньої частини атмосфери Сонця, корони.

Читайте такожУ магнітному полі над Південною Америкою утворилася небезпечна "вм'ятина" (відео)

Це, іншими словами, набагато повніша картина магнітного поля Сонця, зафіксована спостереженнями за альвенівськими хвилями. Це заповнює прогалини в наших наукових знаннях про те, як шари атмосфери навколо Сонця взаємодіють між собою.

"Я думаю, що це чудова демонстрація того, як ми можемо використовувати хвилі Альвена для дослідження властивостей Сонця. Процес схожий на те, як сейсмологи використовують землетруси, щоб з’ясувати, як виглядає внутрішня частина Землі", - каже Мортон.

Для завершення вимірювань дані цих хвиль поєднувались із інформацією про щільність електронів корони, щоб створити набагато повнішу картину магнітного поля Сонця, ніж будь-коли раніше.

Команда також заявляє, що це лише початок: ті самі методи, які вони використовували для цих початкових вимірювань, можна застосовувати регулярно, щоб скласти постійно оновлювану картину того, як працює магнітне поле сонячної корони.

"Цей метод потенційно може бути використаний для створення звичайних карт магнітного поля для корони, подібних до тих, які вже доступні для поверхні Сонця", - пишуть дослідники у своїй роботі.