
Для більшості з нас посадка винищувача на авіаносець є чимось немислимим. Навіть досвідчені пілоти вважають це одним із найважчих маневрів.
Одним з найпростіших для приземлення на авіаносець вважається винищувач F-18 Hornet, але навіть його посадка вимагає надзвичайної майстерності пілота. Задля приземлення пілоту треба виконати близько 300 дрібних коригувань управління приблизно за 18 секунд. Якщо помилитися, то в кращому випадку буде соромно перед колегами, у гіршому – це може бути останній маневр, який виконує пілот, розповідає Slash Gear.
Автори пишуть, що є один літак, який навіть висококваліфіковані пілоти ВМС вважають складним для посадки. Йдеться про винищувач Vought F7U Cutlass. Це один із трьох літаків Vought, які були відомі своєю складністю при посадці на авіаносець.
Колишній пілот ВМС США Девід Туссей каже, що в того літака були ненадійні двигуни. Крім того, він вимагав великого кута під час посадки.
"На щастя, це спогад з минулого, а не літак, з яким, ймовірно, зіткнеться нинішнє покоління винищувачів", – йдеться в матеріалі.
Чому Cutlass має таку репутацію
Слова пілота про те, що Cutlass важко посадити на авіаносець, не означають, що це поганий літак. Однак проєктували його саме для авіаносців, тому і виникають питання.
"Щоб бути справедливим до Cutlass, це був піонерський літак, який з'явився на початку ери реактивних літаків. Хоча його льотні характеристики були однією з головних причин, через які його було важко посадити, це не були єдині недоліки літака. Він також страждав від недостатньої потужності, мав проблемні гідравлічні системи управління польотом і не мав видимості вперед під час посадки через великий кут нахилу носа вгору", – йдеться в матеріалі.
Погану репутацію цього літака підтверджує і статистика аварій, в яких він фігурує. З 1952 по 1956 рік, сталося 78 інцидентів, понад 25% з яких були смертельними. Деякі пілоти називали Cutlass "вбивцею прапорщиків".
Цей борт вивели з експлуатації в 1957 році – усього за два роки після того, як останній такий винищувач зійшов з конвеєра.
Які ще літаки мають репутацію "складного" для посадки
Є ще два літаки з серії Chance Vought, які було непросто приземлити. Йдеться, зокрема, про Vought F-8 Crusader, який страждав від подібних аеродинамічних проблем, що і Crusader. Пілоти були змушені саджати його з великим кутом нахилу носа вгору. Він був настільки екстремальним, що інженери були змушені розробити унікальне рішення для вирішення цієї проблеми – крило зі змінним нахилом куту.
Незважаючи на труднощі з посадкою, літак мав хорошу репутацію серед пілотів, які вважали його "чудовим винищувачем".
Інший літак, який пілотам було важко посадити, це A-7 Corsair.
"Щоб зменшити витрати на розробку, Corsair був створений на основі Crusader (без поворотних крил). Однак він успадкував деякі з найгірших характеристик посадки свого побратима. Двигуни Corsair мали повільну реакцію, а літак також повинен був підтримувати високу швидкість наближення під час посадки. В результаті пілоти мали дуже мало місця для помилок під час остаточного наближення, а відхилення під час посадки були надзвичайно важкими для контролю", – пише ресурс.
Інші цікаві новини про авіаносці
Чи знали ви, чому "острови" авіаносців завжди знаходяться праворуч? Це рішення було започатковане ще сто років тому, і його наслідують до сьогодні. Справа в тому, що для безпечного зльоту та посадки на палубі логічно розміщувати всі ключові елементи керування з правого борту. Там менше ризику зачепити надбудову. Але є й інші пояснення.
Ми також розповідали про те, що США виводять з експлуатації легендарний авіаносець USS Nimitz. Побачити його в якості музейного експонату можливості не буде, і на це є низка причин.