Рада вирішила врегулювати дорожній рух сігвеях і гіроскутеров / REUTERS

Верховна Рада України хоче віднести користувачів персонального легкого електротранспорту до учасників дорожнього руху.

Читайте такожВ Україні впали продажі електрокарів: топ-5 популярних марок

Як передає кореспондент УНІАН, Рада прийняла в першому читанні проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів і пішоходів)" (реєстраційний номер 3023).

Відео дня

За документ проголосували 268 народних депутатів.

Про що йде мова в законі

За словами першого заступника голови комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юлії Клименко (фракція "Голос"), проект закону повинен "врегулювати нарешті статус людей, які користуються персональним легким електротранспортом". Йдеться про власників, зокрема, електроскутерів, гіробордів, моноциклів та cігвеїв.

Депутат зазначила, що на сьогодні в Україні фактично не існує "цих людей в законодавчому полі", тому законопроектом передбачається встановити правовий статус користувачів персонального легкого електротранспорту, передбачити для них основні права та обов'язки. При цьому вона додала, що документ вводить в законодавство поняття користувача персонального легкого електротранспорту, регулює їх права та обов'язки. Водночас їм не передбачене право їздити користувачам легкого електротранспорту по тротуарах.

Йдеться про власників електроскутерів, гіробордів, моноциклів та cігвеїв / REUTERS

Як їздитимуть електроскутери та гіроборди

Тобто, особи, що керують персональним легким електротранспортом, отримають право їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а при їх відсутності - по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю.

Також вони будуть зобов'язані використовувати технічно справний і належним чином обладнаний персональний легкий електротранспорт; рухатися по дорогах і спеціальних велосипедних доріжках попутно із загальним потоком транспортних засобів, а при можливості обладнати свій електротранспорт звуковим сигналом і світловідбивачами.

Крім того, передбачається, що користувачі персонального легкого електротранспорту під час руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості повинні мати включену фару і виділити себе за допомогою світловідбивних елементів.

Клименко зауважила, що також законопроектом не передбачена сертифікація для цього транспорту, не передбачено отримання прав, додаткових довідок, тобто, вони будуть "пересуватися так само як пересуваються зараз - просто вони потрапляють в законодавство і тепер є повноправними учасниками дорожнього руху".

Обмеження для власників електротранспорту

Користувачі легкого електротранспорту не повинні користуватися під час руху засобами зв'язку, тримаючи їх у руці. Під час руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості або при русі поза населеним пунктом повинні виділити себе з допомогою світловідбивних елементів, які закріплюються на зовнішньому одязі або іншим способом.

Передбачено не допускати випадків керування персональним легким електротранспортом в стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння, або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.

Законопроектом передбачена відповідальність за порушення користувачами персонального легкого електротранспорту правил дорожнього руху.