
Авіаносці можуть запускати і приймати літаки, але багато людей не знають, чому вони повертаються проти вітру перед зльотом або посадкою повітряних суден. У SlashGear пояснили, з чим це пов'язано.
Зазначається, що розворот авіаносців проти вітру перед зльотом або посадкою літаків робить ці процеси безпечнішими та ефективнішими. Уся справа у фізиці.
У виданні нагадали, що під час обтікання крил літака повітрям виникає підйомна сила. Для успішного зльоту літак має досягти мінімальної швидкості відносно навколишнього повітря.
Коли літак злітає проти вітру, ефективний потік повітря над його крилами збільшується, що дає йому більшу підйомну силу за меншої швидкості, пояснили у виданні.
На авіаносці злітна смуга має довжину близько 90 метрів. Якщо повернути корабель проти вітру, вдасться збільшити швидкість повітряного потоку над палубою. Завдяки цьому літаки можуть злітати з меншою потужністю двигуна на набагато коротшій відстані.
Крім того, створенню зустрічного вітру сприяє і сам авіаносець. Пливучи проти вітру він використовує свою власну швидкість, щоб посилити "вітер над палубою".
У виданні підкреслили, що цей принцип працює і під час посадки на авіаносець. Посадка проти вітру дає змогу домогтися зниження швидкості літака і скоротити відстань, яка необхідна для зупинки.
Чи впливає турбулентність на винищувачі
Раніше в SlashGear розповіли, чи впливає турбулентність на винищувачі. Як з'ясувалося, її не можуть уникнути під час польоту ні літаки, ні вертольоти. Ба більше, винищувачі стикаються як з атмосферними, так і зі штучними турбулентними умовами.
Атмосферна турбулентність виникає, коли винищувач летить на висоті близько 9,1 км і стикається з природними ефектами повітряних ям, що утворюються внаслідок швидкого руху повітря. Сучасні винищувачі можуть літати в турбулентному повітрі, яке інші літаки не можуть подолати, завдяки точності сучасних систем управління польотом.