
Авіаносці зазвичай вважають символами національної могутності, проте не всі з них виправдали очікування. Slash Gear опублікував список п’яти кораблів, які замість гордості стали приводом для розчарування.
"Адмірал Кузнецов" — завзятий курець
Єдиний російський авіаносець з моменту введення в експлуатацію у 1991 році страждав на серйозні технічні проблеми. Через ненадійні турбіни за ним постійно слідував буксир, а густий дим від мазуту став його "візитівкою". Корабель неодноразово ставав причиною аварій і пожеж, а під час ремонту на ньому загинули робітники.
"Сінано" — японський "Титанік"
Найбільший авіаносець свого часу був переобладнаний з лінкора, але затонув уже в першому плаванні. Через сім годин після виходу в море його потопив американський підводний човен USS Archerfish.
"Ляонін" — китайський спадкоємець проблем "Кузнецова"
Перший китайський авіаносець походить від недобудованого радянського корабля. Він також не має катапульти для літаків і потерпає від проблем із забрудненням довкілля. Під час візиту до Гонконгу "Ляонін" забруднив повітря так, ніби працювали пів мільйона автомобілів.
"Шарль де Голль" — невдалий старт французького флагмана
Єдиний атомний авіаносець Європи зіткнувся з серією проблем: коротка палуба, ядерні витоки, дефекти гвинтів та зниження максимальної швидкості. Попри це, корабель досі перебуває у строю.
USS Wasp — жертва компромісів
Американський авіаносець був побудований із серйозними обмеженнями за тоннажем, що змусило конструкторів зменшити бронювання. У 1942 році корабель торпедували японці, після чого пожежі знищили судно.
Аналітики зазначають, що історія цих кораблів є нагадуванням: навіть найбільш амбітні військові проєкти можуть стати символами провалу.