У Міненерго пропонують нові умови для роботи "зеленої" енергетики в Україні / УНІАН

Міністерство енергетики та захисту навколишнього середовища розробило умови меморандуму про скорочення "зеленого" тарифу для сонячних електростанцій (СЕС) на 15%, для вітрових електростанцій (ВЕС) – на 7,5%. Пропонується встановити верхнє обмеження зеленого тарифу на рівні 22 євроценти за кВт*год.

Читайте такожВ Україні піднялися ціни на електрику після рішень Міненерго і НКРЕКП на користь Ахметова

Підготовлену презентацію умов меморандуму опублікував «БизнесЦензор». За словами співрозмовника журналістів у Мінекоенерго, ця презентація була представлена президенту, однак він відмовився її затвердити.

Відео дня

Документ, серед іншого, містить пропозицію скасувати пільгову ціну для населення за перші 100 кВт з 1 жовтня цього року. Це означає, що для пересічних споживачів на перші 100 кВт тариф становитиме не 90 копійок, як нині, а 1,68 грн.

Скріншот

У меморандумі пропонується знизити "зелений" тариф для СЕС, введених в експлуатацію до 2020 року на 15%. Для СЕС, введених в експлуатацію до 2020 року і пізніше – ще 2,5%. Загальний ефект зниження порівняно з 209 роком – 27,5%.

"Зелений" тариф для ВЕС, введених в експлуатацію до 2020 року, пропонується знизити на 7,5%, введених після початку 2020 року – ще на 2,5%. Загальний ефект зниження порівняно з 2019 року – 12,5%.

Граничний "зелений" тариф для відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) пропонується знизити на 52% до 22 євроцентів за кВт*год. Тариф знижується для всіх об'єктів без пролонгації строків підтримки. Як відомо, підтримка ВДЕ повинна має завершитись 31 грудня 2029 року.

Також Мінекоенерго пропонує обмежити термін дії Pre-PPA (попередніх договорів продажу "зеленої" енергії) для СЕС – до 30 червня 2020 року, для ВЕС – до 31 грудня 2022 року.

Пропонується також прискорити відповідальність ВДЕ за небаланси. З 2021 року – до 50%. З 2022 року – до 100%. Передбачається ввести зменшення терміну допустимої похибки прогнозу без відповідальності за небаланси з 1 липня 2020 року, а не з 31 грудня 2029 року, як це прописано в законі.

Зі свого боку держава бере на себе зобов'язання:

  • Своєчасно оплачувати "зелену" електроенергію з 1 липня 2020 року.
  • Погасити поточну заборгованість перед "зеленими" (9 млрд грн) до кінця 2021 року.
  • У подальшому не змінювати умови підтримки виробників електроенергії за "зеленим" тарифом.
  • Ввести квоти для ВДЕ та розпочати проведення аукціонів для розподілу цих квот.

Мінекоэнерго оцінює ефект від запровадження таких заходів у розмірі 6,6 млрд грн на рік, або 2,2 млрд євро за весь період підтримки.

Інвестори, зі свого боку, в обмін на таке зниження тарифів вимагають продовжити підтримку для ВДЕ на 5 років для об'єктів, введених в 2017-2019 роках – до 2035 року. На 15 років з моменту введення в експлуатацію для об'єктів, введених після 2020 року.

За підрахунками Мінекоэнерго, кожен рік пролонгації підтримки ВДЕ збільшує переплату за "зеленим" тарифом на 0,8 млрд євро.

Раніше в ЗМІ з'явилася інформація, що план виведення енергетичної галузі України з кризи готують не міністри, а менеджери олігарха Ріната Ахметова.

Як повідомляв УНІАН, держпідприємство «НАЕК «Енергоатом», яке є оператором усіх атомних електростанцій України, наприкінці квітня вимушено вивело в резерв енергоблок №3 Рівненської АЕС у зв'язку із прогнозним зростанням виробництва відновлюваної енергії та електроенергії на теплових електростанціях, більшість з яких належить бізнесмену Рінату Ахметову.

Оновлений баланс енергосистеми, затверджений Мінекоэнерго, передбачає виведення вимушений простій трьох атомних енергоблоків «Енергоатому». При цьому теплова енергія дорожче атомної, що позначається на тарифах на електроенергію.

Так, найбільше металургійне підприємство України «Арселорміттал Кривий Ріг» заявило, що металургійні заводи корпорації «Арселорміттал» в Європі платять за електроенергію в 2-3 рази менше, ніж в Україні.

Українська трубно-колісна компанія «Інтерпайп» заявила, що тарифи на електроенергію для промислових споживачів в останні дні квітня виросли на рекордні 38%, що свідчить про дії уряду, спрямовані на користь приватного монополіста.