aREUTERS

Від 707 до 787 Dreamliner - назви всіх пасажирських літаків Boeing об'єднує одне: вони починаються (і закінчуються) цифрою сім. Ця традиція стала частиною історії компанії ще в 1950-х роках. І хоча дехто може припускати, що справа, можливо, в тригонометрії або кількості пасажирів, які можуть поміститися на борту, справжня причина набагато простіша, пише SlashGear

Саме так стали нумерувати пасажирські реактивні літаки Boeing після Другої світової війни.

Чому Boeing називається цифрою 7

З повоєнної епохи літаки з гвинтовими двигунами отримували номери в діапазоні 300-400, турбогвинтові - у 500-х, ракети і снаряди - у 600-х, а реактивні пасажирські лайнери - у 700-х. Коли прототип Boeing 367-80 готувався вийти в експлуатацію як перший представник "700-ї серії", маркетологи компанії вирішили, що "707" звучить м'якше і запам'ятовується краще, ніж просте "700".

Відео дня

З цієї невеликої зміни 707 став не тільки першим успішним пасажирським реактивним літаком Boeing, а й задав шаблон іменування для всіх майбутніх лайнерів серії "7".

Суфікси після "7X7"

Після 707 формула закріпилася: з'явилися 727, 737 і 747. Але крім зовнішніх цифр, система іменування включала і додаткові коди. З 1956 по 2016 роки Boeing додавав до базового номера унікальні коди замовників, щоб вказувати, яка авіакомпанія придбала літак. Наприклад, у Boeing 747-438 авіакомпанії Qantas код "38", унікальний для цього австралійського перевізника. У Boeing 737 MAX авіакомпанії Southwest Airlines стояв код "H4", що вказує на приналежність до цієї компанії.

Також існували позначення підмоделей. "ER" означало Extended Range (збільшена дальність), "LR" - Long Range (дальня версія), "F" - вантажний варіант. Наприклад, 747-400M говорив про комбінований варіант для пасажирів і вантажів, а 737-800BCF розшифровувався як Boeing Converted Freighter. Кожне доповнення давало більше інформації про призначення літака, навіть якщо основна послідовність "7X7" залишалася незмінною.

Багато кодів замовників було скасовано у 2016 році, починаючи з 787 Dreamliner. Замість прив'язки варіантів до авіакомпаній Boeing перейшов на простіші позначення: -8, -9, -10.

Що далі чекає на назви Boeing

Неважко помітити очевидне: послідовність "7X7" добігає кінця. Boeing уже використав усі номери від 707 до 787, залишивши вільним тільки 797. Після цього компанії доведеться вирішити: почати заново з іншого числа або розвинути звичну схему. В історії вже був приклад із проектом надзвукового Boeing 2707, тож цей варіант теж можливий.

Як би там не було, цифра "7" стала невід'ємною частиною ідентичності Boeing ще з 1950-х років. Будь то 737, 787 або будь-який інший літак між ними - пасажири знають, що вони летять саме на Boeing. З урахуванням значення та історії цієї цифри важко уявити, що компанія відмовиться від такої традиції. Можна бути впевненим: маркетологи Boeing уже думають, як витончено продовжити цю "семерочну" лінію.

Інші цікаві новини про літаки

Раніше УНІАН повідомляв про 7 особливостей винищувачів F-22, яких немає в інших літаків. Наприклад, він може підтримувати надзвукову швидкість без використання форсажу. Така можливість дає змогу економити паливо, перехоплювати цілі та ухилятися від ворогів швидше за конкурентів.

Крім того, ми також розповідали, як працює літак "Судного дня" США, що призначається для використання під час надзвичайних ситуацій національного масштабу, включно з ядерними атаками.

Вас також можуть зацікавити новини: