Ілюстрація / REUTERS

Вчені створили першу штучну форму життя. Їм це вдалося в ході революційного експерименту, який поєднував у собі дослідження у сфері штучного життя – тобто відтворення живої поведінки у штучних системах – і квантового обчислення, яка змінює уявлення про те, як обробляється інформація.

Як повідомляє Newsweek, іспанський вчений Лукас Ламата і його колеги з Університету Країни Басків розробили алгоритм, заснований на їхній теоретичній роботі від 2015 року. В ті часи команда хотіла з’ясувати, наскільки малою може бути система, щоб здійснити самовідтворення – дію, притаманну лише живим організмам.

Читайте такожВ Intel випустили найменший у світі квантовий процесор

«Це має бути щось на мікроскопічному рівні, як у випадку молекул ДНК чи це можуть бути системи з кількох атомів з квантовими характеристиками?» - сказав Ламата.

Три роки тому вчені дійшли висновку, до насправді система може існувати на квантовому рівні. Тому вони вирішили створити комп’ютерний алгоритм, який зможе перевірити їхні розрахунки і виконати всі дії. В експерименті був використаний хмарний комп’ютер IBM ibmqx4.

«Ми хотіли знати, чи нетипові поведінки мікроскопічних біологічних систем можуть бути відтворені на мікроскопічному квантовому рівні. У цьому дослідженні ми виявили, що дуже крихітні квантові пристрої з кількома кубітами вже можуть емулювати самовідтворення, поєднуючи стандартні біологічні властивості, такі як генотип і фенотип, зі справжніми квантовими властивостями, такими як сплетіння і суперпозиція», - сказав іспанський вчений.

Команда створила ігрову модель мінімальної квантової системи, яка може відтворювати біологічну поведінку, таку як самовідтворення. А потім вчені імплементували її на комп’ютері IBM. В моделі один кубіт представляв генетичну інформацію, тобто генотип, а інший – взаємодію з середовищем. Експеримент показав, що система змогла створити собі подібну, а квантові властивості виявилися критичними для повної передачі квантової інформації наступним поколінням.