NASA / Dana Berry / Skyworks Digital

Про це повідомляє РИА Новости з посиланням на журнал Science.

"Під час цих спостережень ми намагалися шукати "нормальні" чорні діри і галактики, а не їх екзотичні варіанти. Наш проект був націлений на пошук надмасивних чорних дір середньої маси", які населяють більшість галактик сьогодні. Ми були просто шоковані тим, що нам вдалося знайти таку надзвичайно велику чорну діру в такий ранній епосі", — заявила Міка Уррі (Megan Urry) з Єльського університету (США).

Уррі та її колеги спостерігали за найбільш далекими галактиками Всесвіту за допомогою орбітальних телескопів XMM-Newton і Чандра, що працюють в рентгенівському діапазоні випромінювання. Ми бачимо їх у тому стані, в якому вони існували приблизно 1,5-2 мільярди років після Великого Вибуху, в перші доби життя Всесвіту і час початку формування ранніх галактик.

Вивчаючи ці галактики і надмасивні чорні діри в їх центрах, група Уррі натрапила на вкрай незвичайний об'єкт CID-947. Він є самою звичайною галактикою, маса зірок в якій всього в 44 мільярди разів більше, ніж у нашого Сонця. Для порівняння, цей показник для Чумацького Шляху, який вважається досить невеликий спіральною галактикою, складає 64 мільярда мас Сонця.

Але при цьому маса надмасивної чорної діри в центрі виявилася непомірно великою. За розрахунками Уррі, її маса перевищує сонячну майже в сім мільярдів разів, що робить цей об'єкт одним із найбільш великих чорних дірок в юному Всесвіті.