Журналіст поділився досвідом походу в ТЦК для оновлення даних / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com, УНІАН

Журналіст Отар Довженко розповів про свій досвід походу в ТЦК для оновлення даних, розвінчав деякі міфи та поділився деталями.

Так, після оновлення даних в додатку "Резерв+" він виявив, що знаходиться "у розшуку". Він пояснив, що вчасно не подав документи про народження ще однієї дитини тому був вимушений звернутися до ТЦК та СП.

Передусім, Довженко зазначив, що твердження про те, що військовозобов’язані можуть оновити свої дані в "Резерві+", не зовсім відповідає дійсності – застосунок просто отримує доступ до бази даних банку, і в ньому з’являється електронна пошта, адреса й телефон. Інші дані, які зберігаються в реєстрі військовозобов’язаних "Оберіг", там оновити не можна. Те ж саме стосується й оновлення даних у ЦНАПі.

Відео дня

Журналіст зауважив, що телефонувати на гарячу лінію ТЦК чи Міноборони теж марна справа – ні він сам, ні опитані люди туди додзвонитись не змогли.

Крім того, ТЦК не працюють цілодобово - приймання військовозобов’язаних із питань, які стосуються обліку й уточнення даних, відбувається з 9-ї до 18-ї мінус обід.

Щодо електронної черги журналіст сказав, що сама функція на сайті працює, проте "не має нічого спільного з реальністю".

"Почнімо з того, що мій запис був на 8:15, тоді як прийомні години в ТЦК із 9-ї, а зайти вдалося тільки близько 11-ї. Згодом у ТЦК оголосили, що електронна черга таки працюватиме, однак як саме і як її узгодять із так званою живою чергою, ніхто там і гадки не має", - розповів журналіст.

Візит у ТЦК – як все відбувалося

Як розповідає Довженко, щодо "живої" черги, то їх було три.

"Перша формується за контрольно-пропускним пунктом із 5-ї ранку. Я прийшов о 5:20 (я жайворонок) і був третім із двох сотень охочих… Друга "жива" черга формується за списком, який склав черговий… У списку понад тисяча прізвищ. Запускали тих, хто прийшов, із номерами, найвищими в списку. Дехто ходить так не один тиждень…. Третя "жива" черга формується біля кабінетів", - розповів він.

При цьому, зазначає журналіст, усім, хто "оновлює облікові дані", насправді потрібно в один кабінет, і на весь район, де зареєстровані десятки тисяч військовозобов’язаних виділена одна людина.

"Стояння в живих чергах займає в людей години і дні. Мені пощастило зайти лише тому, що я прийшов "зніматися з розшуку". Інші, навіть якщо мають червоний рядок у "Резерві+", про розшук вголос не згадують", - розповідає журналіст.

При цьому, за його словами, в одному потоці в трьох "живих" чергах годинами простоюють решта клієнтів ТЦК: військові, які переводяться чи демобілізуються; шістнадцятирічні хлопці, які стають на облік; родичі, яким "просто спитати чи папірець забрати".

Він підкреслює, що черги до територіального центру комплектації — це сувора конкуренція за обмежений ресурс і не принесуть жодної користі ані Силам оборони, ані суспільству.

"Через черги на "уточнення даних" страждають ті, хто якраз найменше заслужив: військові, ветерани та їхні родичі. Навіть якщо їм потрібно в інший кабінет, "живі" черги сповільнюють роботу всього ТЦК. А чергові — військові, які мусять щодня годинами вислуховувати скарги й претензії відвідувачів і ввічливо їм відповідати, — заслуговують на підтримку та співчуття", - підсумовує журналіст.

Мобілізація в Україні

З 18 травня в Україні почав діяти новий закон про мобілізацію. Тому тепер всі військовозобов'язані мають оновити свої облікові дані. Зробити це можна у Територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП), Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або в електронному кабінеті за допомогою програми "Резерв+", яку також запустили 18 травня.

Водночас у ТЦК зазначають, що зміну місця проживання, номера телефону, електронної пошти чи прізвища можна просто актуалізувати через застосунок у телефоні і в ТЦК йти не потрібно.

Вас також можуть зацікавити новини: