15 жовтня 2012 року відбулася презентація результатів опитування відвідувачів Вінницького апеляційного адміністративного суду (ВААС), проведеного за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя» у рамках пілотної програми «Вивчення думки громадян щодо якості судових послуг як шлях до вдосконалення діяльності судів».

Про це повідомила прес-служба Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Вінницький апеляційний адміністративний суд вперше взяв участь в програмі опитування відвідувачів суду, що має на меті дослідження реальної картини задоволення громадян судовими послугами. Протягом червня-липня 2012 року відвідувачі суду за спеціально розробленою анкетою мали змогу оцінити його діяльність за такими параметрами: фізична доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, доступність, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання термінів судового розгляду, якість роботи суддів, якість написання та обґрунтування судового рішення.

Відео дня

Опитування проводилося громадською організацією «Подільська правозахисна фундація».
У результаті опитування, відвідувачі оцінили роботу ВААС досить високо - на 4,5 бали за 5-ти бальною шкалою. Зокрема, 92% опитаних оцінили якість роботи Вінницького апеляційного адміністративного суду на відмінно або добре, а 95,5% респондентів вважають, що судді та працівники апарату виявляють професіоналізм та знання своєї справи.

Високо оцінили респонденти  роботу суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Зокрема, за 5-ти бальною шкалою, на думку опитаних, для суддів ВААС було характерним:
- дотримання процедури розгляду їх справи (4,9 бали);
- коректність, доброзичливість і ввічливість (4,9 бали);
- неупередженість та незалежність при вирішенні справи (4,7 бали);
- надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію (4,9 бали);
- належна підготовка до справи та знання справи (4,6 бали).

Водночас, варто відмітити, що, на думку громадяни-учасники судових засідань, судові рішення ВААС по їх справах добре обґрунтовані та викладені легкою і доступною для розуміння мовою (85,7 % та 71,4 % ).

Стосовно працівників апарату суду, то відвідувачі загалом задоволені їх роботою, зокрема респонденти за 5-ти бальною шкалою оцінили її наступним чином:
- професіоналізм і знання своєї справи у спілкуванні з відвідувачами суду (4,7 бали);
- доброзичливість, повага, бажання допомогти (4,7 бали);
- однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу (4,6 бали);
- старанність у роботі та не припускання помилок (4,5 бали).

Окрім того, більшість респондентів зазначили, що порівняно до своїх попередніх очікувань отримали кращі враження від візиту до суду. При цьому 50,4% громадян які були в цьому суді в минулому році або раніше відмітили покращення роботи суду у порівняні з його роботою протягом 2010-2011 років.

Задля покращення роботи суду респонденти, зокрема, зауважили  про необхідність впровадження і розвиток на практиці такого напрямку роботи із громадянами, як роз’яснення про право звернення до суду.

«Діяльність судової системи України в останні роки перебуває в центрі досить гострих громадських дискусій, в яких постійно фігурує тема ефективності та якості судової гілки влади. У цих обговореннях використовується різна, часто суперечлива, інформація про показники функціонування суду. З урахуванням того, що захист прав і свобод громадян від порушень з боку суб’єктів владних повноважень є пріоритетним завданням адміністративної юстиції, думка громадськості стосовно судової гілки влади та реальна оцінка її діяльності є важливими факторами при визначенні шляхів удосконалення роботи суду», - відзначив голова ВААС Віталій Кузьмишин.