В Індонезії знайшли унікальних ящірок / Putra et al., 2020

Біологам вперше вдалося спостерігати на волі рідкісних ящірок Модільяні, які понад 100 років були відомі лише за одним музейним зразком.

Читайте такожШосте масове вимирання з вини людства пришвидшується

Як повідомляє Naked Science, вперше загадкових ящірок привіз до Європи італійський бізнесмен і науковець-ентузіаст Еліо Модільяні (Elio Modigliani), між 1886 і 1894 роками. Дослідник здійснив кілька експедицій на Суматру і найменш освоєні острови Індонезії, і зібрав там таку кількість нових зразків, що сьогодні цілих п'ять видів рептилій і земноводних названі на його честь.

Одним з них стали ящірки Модільяні (Harpesaurus modiglianii), або носорогі дракони. Вони були описані вченими лише після його смерті, у 1933 році, на основі зразка, що зберігся у музеї Генуї. Відтоді ніхто їх ні разу не бачив — аж до самого недавнього часу. У 2018-му на березі заповненої водою вулканічної кальдери на Суматрі було виявлено тільце мертвої ящірки Модільяні з характерним «рогом» на мордочці.

Вже незабаром індонезійські вчені організували нову експедицію для пошуку живих рептилій — і їх зусилля увінчалися успіхом. У новій статті, опублікованій в журналі Taprobanica: The Journal of Asian Biodiversity, Чайрунас Путра (Chairunas Putra) і його співавтори розповідають про зустріч з ящіркою Модільяні, яка спала на невисокій гілці. Вчені провели зйомку і вивчили поведінку рептилії, а потім випустили її на волю.

У порівнянні з блідим зразком, який зберігся ще від самого Модільяні, жива ящірка демонструвала яскраво-зелене забарвлення, що служить добрим камуфляжем серед місцевої рослинності. Однак ретельне зіставлення підтвердило, що і старовинний зразок, і знайдена у 2018 році тушка, і помічені пізніше живі ящірки — представники одного і того ж виду носорогих драконів.

Раніше видання Newsweek писало, що крокодили можуть успадкувати планету через стійкість до зміни клімату.