Євген Нацвін-Степанов прокоментував вимоги Європейського енергетичного співтовариства, викладені у рішенні-приписі від 30 листопада 2021 р / фото iclub.energy

В ході імплементації Регламенту ЄС № 1227/2011 щодо цілісності і прозорості оптових енергетичних ринків (REMIT), яка має відбутися до 1 липня 2022 року, важливо не допустити конфлікту компетенцій двох державних органів НКРЕКП та АМКУ.

Про це заявив перший заступник голови правління Асоціації постачальників енергоресурсів Євген Нацвін-Степанов, коментуючи вимоги Європейського енергетичного співтовариства, викладені у рішенні-приписі від 30 листопада 2021 р.

"Потрібно уникнути дублювання функцій та повноважень НКРЕКП і АМКУ при реалізації Регламенту REMIT. Подібне перетинання може призвести до кількаразової юридичної відповідальності учасників ринку за скоєне правопорушення на оптових ринках енергетичних продуктів", – підкреслив експерт.

Відео дня

Він пояснив, що досі повноваження НКРЕКП розповсюджувалися на розслідування і застосування санкцій щодо умов ліцензійної діяльності на ринках природного газу і електричної енергії та виконання правил ринків і рішень Нацкомісії.

В результаті змін, які планується внести до Закону "Про НКРЕКП", повноваження галузевого регулятора суттєво розширяться, впевнений експерт. До того, ж, на його думку, додадуться права розслідувати випадки, пов’язані з правилами регламенту REMIT. Зокрема, йдеться про різноманітні види маніпуляцій, які будуть прописані у законах "Про ринок природного газу" та "Про ринок електроенергії".

"Важливо не допустити того, щоб регулятор перетворився на "поліцейський кийок". З розширенням повноважень НКРЕКП потрібно максимально чітко розмежувати поняття і термінологію антимонопольного законодавства та REMIT. По суті, обидва держоргани матимуть право розслідувати і накладати санкції за шкоду, нанесену ринку та його учасникам", – підкреслив Євген Нацвін-Степанов.

Доопрацювання, на думку заступника голови Асоціації, потребує й вироблення збалансованого підходу щодо розміру фінансових санкцій за порушення.

Нагадаємо, Рада міністрів Європейського енергетичного співтовариства ухвалила рішення-припис, у якому звертає увагу на невиконання Україною  ряду пунктів імплементованого країною 1 лютого 2011 р. Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. У разі невиконання вимог права України як члена співтовариства можуть бути суттєво обмежені.

Проект Закону №5322 від 01.04.2021 "Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання зловживанням на оптових енергетичних ринках" авторства групи депутатів на чолі з головою парламентського комітету з питань енергетики та ЖКХ Андрієм Герусом, внесений в порядок денний шостої сесії Верховної Ради 9 скликання, що триває зараз.