Ілюстрація REUTERS

Цієї зими Росія передрекла всім європейським країнам, що вони "замерзнуть", якщо не знімуть санкції. Натомість компанії-постачальники енергоносіїв переорієнтували свої логістичні ланцюги. Найбільш маневреним компаніям, які знають, чого хочуть клієнти, вдалося наростити і зміцнити бізнес. Серед таких група компаній Adelon, в яку входять Adelon AG та PGIP. 

"Імпорт енергетичного вугілля в ЄС з Австралії, ПАР та Індонезії, які традиційно постачали азіатські ринки, зріс в понад 11 разів за чотири місяці після лютого 2022 року. Найголовніше питанням, яке потрібно було розв'язати, - логістика. В основному серед клієнтів нашої компанії європейські підприємства, але є і заводи з Індії та Китаю. Звичайно, замовник каже, яку марку вугілля він хоче, і ми зобов'язані задовольнити цей попит. Веземо вугілля з ПАР, США, Австралії, Колумбії", - розповів бенефіціар групи компаній Adelon Дмитро Коваленко.

false

Якщо зазвичай Росія забезпечувала близько 70% потреб ЄС в енергетичному вугіллі, то після повномасштабного вторгнення все змінилося. І трейдери шукали нові напрямки поставок, так, Adelon запропонувала своїм клієнтам Колумбію, ПАР, Танзанію, Австралію, Нову Зеландію, Індонезію.

Відео дня

Але і цього було недостатньо, наприклад, для Польщі, розповідає Дмитро Коваленко, розробили інноваційне логістичне рішення.

"Польські порти - Свіноуйсьце, Гдиня і Гданськ були призначені, в першу чергу, для експорту. Проблема була в тому, де зберігати сировину і в наявності глибоководних причалів. Фахівці компаній Adelon AG і Polska Grupa Importowa Premium sp. z o.o. розробили і впровадили новий тип перевалки на рейді з судна на судно. Це допомогло розвантажити порти. Діє ця схема так: великі судна місткістю 50 000 - 60 000 тонн причалюють в порту, і на дрібніші судна місткістю 5 000 - 15 000 тонн перевантажується вугілля. Таким чином союзники України змогли благополучно пережити зиму і далі розвиватися без російських енергоносіїв", - поділився він.

Сьогодні саме час всім підприємствам звернути увагу на тонкі місця, впевнений Дмитро Коваленко. Щоб конкурувати з цивілізованим світом, потрібно вміти вчасно перебудуватися і перейти на більш високотехнологічне виробництво, менш енергоємне.