Ігор Довбань

З ДП "Приватне Акціонерне Товариство "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" був звільнений керівник Ігор Довбань, за яким залишився шлейф скандалів.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

Народився Ігор Довбань в 1974 році в Самарі (РФ), його трудова біографія протікала в Україні. Після навчання він займався бізнесом, працював помічником у депутатів. У 2005-2007 працював завідувачем приймальні президента України. У 2010-2013 - директором департаменту економіки КМДА, в 2014-2016 - директором департаменту Мінекономрозвитку. Працював першим проректором Національного авіаційного університету, очолював Солом'янську районну держадміністрацію.

Відео дня

При цьому він не мав відношення до залізничного транспорту, але в грудні 2019 його призначили в.о. голови правління ПрАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (МППЗТ). Підприємство займається перевезенням вантажів між станціями примикання і власниками вантажу, навантаженням і вивантаженням, ремонтом шляхів та рухомого складу. МППЗТ обслуговує понад 1000 підприємств. 100% акцій підприємства належать державі в особі Мінінфраструктури. У наказі міністерства Ігор Довбань призначений в.о. глави МППЗТ, а на сайті підприємства він відзначений як Глава правління.

Одним з місць роботи Довбаня було Нацагентство з питань підготовки Євро 2012. Туди він працевлаштував сім'ю - його дружина була призначена головним спеціалістом, мати - фіндиректором. В агентстві помічали і схеми - стало відомо про договір страхування приміщення Агентства "від наїзду транспортного засобу", а воно знаходилося на 4 поверсі. У серпні 2012 в КМДА він намагався створити альтернативу інвестиційної комісії КМДА. У 2013 ГПУ підозрювала, що внаслідок недбалості Довбаня в бюджет Києва не надійшло 9 млн грн від участі забудовників у створенні інфраструктури столиці. У 2020 він подав декларацію, де його активи в 10 разів перевищували доходи. У МППЗТ в квітні 2020 членом наглядової ради була призначена Валерія Мельничук, яка працювала помічницею у Довбаня в РДА. Довбань це пояснив рекомендацією Криклія, а міністр заявив, що призначення Мельничук зроблено за поданням Довбаня.

5 березня 2020 на Офісі МППЗТ нібито пройшло засідання, де ухвалили рішення передати на 10 років шляхи в платне користування ПрАТ ТОВ "Юнікорн Мерітайм" і ТОВ "Евері" з групи "Орексім Україна". Були передані 2 локомотиви за збитковими цінами. Беніфіціари "Орексім Україна" є Юрій Будник, який був бізнес-партнером Довбаня, з квітня 2016 по січень 2018 Довбань був заступником гендиректора "Орексім Україна". Журналісти вважають, що за це рішення Довбань нібито отримав від Будника 6 млн грн, але оформив їх в декларації як займ.

Результатами діяльності ПрАТ зацікавився народний депутат Ігор Негулевський, який відправив Довбаню запит, і отримав відповідь на 420 аркушах. Довбаня було звільнено і, є ймовірність, що роботою підприємства зацікавляться правоохоронні органи.