Вакцинація / Фото: УНІАН

Дослідники з Майнцського університету в Німеччині розробили універсальну вакцину проти різних видів раку. Ключовим її компонентом є наночастинки, які містять РНК. Вони потрапляють всередину імунних клітин і активують захисні системи організму, перешкоджають росту пухлин. Стаття з результатами роботи опублікована в журналі Nature, повідомляє Лента.ру.

Наночастинки-ліпоплекси, які були створені вченими, складаються з молекул РНК, що кодує інформацію про антигени, ліпідну оболонку, що захищає молекули від руйнування організмом. Ліпоплекси несуть на своїй поверхні невеликий негативний заряд, що дозволяє їм потрапляти всередину дендритних клітин.

Читайте такожХарчовий пластик здатний привести до розвитку раку грудей

Дендритні клітини виконують функцію презентації антигену, іншими словами, вони поглинають антигени — це речовини, як правило, чужорідні для організму — і виставляють їх на своїй поверхні разом з білками головного комплексу гістосумісності. Тільки в такому вигляді антигени розпізнаються T-лімфоцитами, які активізують імунну систему організму на боротьбу з усіма носіями антигенів.

В експерименті на мишах вчені показали, що потрапляння ліпоплексів всередину дендритних клітин провокує антиген-специфічну реакцію Т-лімфоцитів. Це індукує протипухлинну імунну відповідь в організмі тварин, що страждають від раку. Дослідники також перевірили дію невеликих кількостей наночастинок на людях, хворих на меланому, які також продемонстрували активацію імунної системи.

Читайте такожОвочі, що містять бета-каротин, запобігають ракуРакові клітини мають на своїй поверхні білки-антигени, характерні тільки для них. Такі антигени розпізнаються T-лімфоцитами, які знищують дефектні клітини до того, як останні почнуть рости, перетворюючись в пухлину.

Як повідомляв УНІАН раніше, заняття спортом знижують ймовірність розвитку багатьох форм раку. Виявлена ще одна причина, з якої варто займатися спортом: регулярна фізична активність знижує ймовірність розвитку 13 різних типів пухлин.