Київ. 14 листопада. УНІАН. «Київ виріс зі своєї транспортної системи. Те, що для міста було оптимально ще 20 років тому, сьогодні не відповідає темпам зростання міської агломерації. Утворився критичний розрив між існуючою транспортною схемою й потребами ділового, адміністративного та політичного центру країни. Тому Київ стоїть на порозі транспортної революції», - про це заявила експерт Інституту Горшеніна Марина ТКАЧЕНКО, представляючи Київ у ток-шоу «Людина у великому місті» на російському телеканалі «ТВ Центр» (Москва).

Вона зазначила, що серйозний виклик у вигляді Євро-2012 змушує Київ проводити цю революцію в найкоротші терміни.

На думку експерта, нова транспортна схема вимагає нової управлінської моделі. «Відомча диверсифікація: коли електротранспорт розвивається за власною схемою, маршрутні таксі - у своїй логіці, й усе це не замикається в єдиному стратегічному баченні, не сприяє розвитку. На рівні КМДА наочно обговорюється необхідність Єдиного центру управління міським транспортом і виділення в цю функцію єдиної управляючої компанії, яка б займалася не лише тактичними питаннями, але й питаннями стратегічного розвитку транспортної системи міста в цілому, управлінням ресурсами, управлінням витратами. Це має бути така «Фабрика думки», яка займається осмисленням транспортної системи міста як єдиного цілого. По суті, має виникнути нова філософія транспорту», - сказала М.ТКАЧЕНКО.

Відео дня

Експерт Інституту Горшеніна вважає, що для вузлової синхронізації наземного й підземного транспорту і людинопотоків, у Києві необхідно створити транспортні термінали. «По суті це зупинки – тільки нового типу. Потрапляючи в такий термінал, пасажир із єдиним квитком передбачено й не втрачаючи часу може змінити один вид транспорту на іншій, за 30-40 хвилин дістатися в потрібну йому будь-яку точку міста. Тобто, місто має стати відповідним людині. Крім того, це (транспортні термінали) повинні бути осередки цивілізації, де є банкомати, айбокси, Wifi, місця для відпочинку та харчування. Прообрази таких терміналів зараз створюються на станціях нової міської електрички», - сказала вона.

На думку М.ТКАЧЕНКО, оптимальною системою фінансування міського транспорту є солідарна система. «Функціонування й відтворення міського транспорту сьогодні забезпечується в основному міським муніципальним бюджетом. Але завдання розвитку можуть бути вирішені лише при організації солідарної системи фінансування, в якій беруть участь як бюджетні кошти, так і гроші великого бізнесу та фінансових структур», - вважає експерт.

Окрім експерта з Києва, в програмі брали участь представники Москви, Нью-Йорка та Ярославля.