астероид / neo.ssa.esa.int

Про це йдеться в статті, опублікованій у журналі Tectonophysics, передає РИА Новости.

"Кожна з половинок астероїда мала діаметр як мінімум 10 кілометрів, і падіння навіть однієї з них мало стати кінцем для багатьох видів живих істот на Землі в той час. Чому так не сталося - велика загадка - нам так і не вдалося знайти слідів вимирання, які б за часом збігалися з цим падінням. Я підозрюю, що кратер насправді може бути набагато старшим ніж 300 мільйонів років", - заявив Ендрю Гліксон з Національного університету Австралії в Канберрі.

Гліксон і його колеги-геологи відкрили кратер абсолютно випадково - спочатку вони "просвічували" ґрунт у центральній частині Австралії, на кордоні між Південною Австралією та Північною територією, намагаючись оцінити придатність місцевих надр для споруди геотермальних електростанцій.

Читайте такожNASA показало лід на марсіанських скелях (фото)

Під час цих пошуків їм вдалося знайти дві вкрай незвичайних із геологічної точки зору структур, що простягалися на кілька сотень кілометрів в довжину і на 30 кілометрів в глибину. Вивчивши їх мінеральний склад, щільність, магнітні властивості та інші параметри, вчені прийшли до висновку, що обидві ці ділянки континенту одночасно пережили потужний удар, стиснення порід і їхнє часткове розплавлення приблизно 300 мільйонів років тому.

Як вважають самі вчені, їм вдалося знайти слід падіння великого астероїда діаметром у декілька десятків кілометрів, який розколовся на дві десятикілометрові половинки вже в атмосфері Землі. У результаті цього утворився подвійний кратер діаметром 400 кілометрів, що помітно більше розмірів попереднього рекордсмена - 300-кілометрового кратера Вредефорт на території ПАР.

Поки вчені не знають, чому слідів цього падіння не видно в історії розвитку життя на Землі. Як вважають Гліксон і його колеги, подальші розкопки й уточнення датування допоможуть їм зрозуміти, чому цей інцидент не викликав масового вимирання тварин, або ж знайти його сліди у відкладеннях осадових порід.