Су-57 насправді не такий невидимий, яким його вважають / Міноборони Російської Федерації

Російський винищувач Су-57 "Фелон", який роками подавався Кремлем як відповідь на американські F-22 та F-35, виявився далеким від статусу "повноцінного стелс", пише Aero News Journal.

Оборонні аналітики та авіаційні експерти дедалі частіше заявляють: реальна малопомітність літака суттєво завищена, а його конструкція та поведінка в бойових умовах підривають міф про "невидимість".

Конструкція видає літак радару

Попри заяви "Сухого" про використання поглинаючих матеріалів та внутрішніх відсіків озброєння, незалежні оцінки показують — радіолокаційна помітність Су-57 значно перевищує показники західних аналогів.

Відео дня

Літак має:

  • відкриті заклепки;
  • датчики, що виступають;
  • незашифровані сопла двигунів.

Усе це відбиває радарне випромінювання набагато сильніше, ніж у F-35 чи F-22. Сам планер не має критично важливої для стелса геометрії — точного кутового вирівнювання поверхонь.

Особливо руйнує малопомітність використання зовнішніх пілонів для ракет, які росЗМІ демонстрували під час реальних місій. Така конфігурація різко збільшує ЕПР і практично знищує будь-яку перевагу стелс-режиму.

Бойовий досвід лише підсилює сумніви

У Сирії та Україні Су-57 діяв вкрай обережно — на значній дистанції від зон, де працює сучасна ППО. Жодних спроб проникнення у насичений радарами повітряний простір не зафіксовано.

Експерти вважають це прямою ознакою того, що російські командири не довіряють літаку виконувати місії, які реальний стелс має виконувати без вагань.

До цього додаються:

  • багаторічні затримки у виробництві,
  • перевитрати бюджету,
  • залежність від старих двигунів АЛ-41Ф1 від Су-35,
  • що ставить під сумнів технологічну зрілість проєкту.

За сукупністю характеристик аналітики пропонують класифікувати Су-57 не як повністю стелс-винищувач п’ятого покоління, а як високопродуктивний багатоцільовий літак покоління 4,5 з окремими елементами малопомітності.

Так, "Фелон" має перспективну авіоніку й може підтримувати надкрейсерський режим польоту, але здатність уникати радарів США чи Китаю йому явно недоступна.

Вас також можуть зацікавити новини: