/ фото ua.depositphotos.com

Електромобілі стають дедалі поширенішими на дорогах. Однак власники цих авто, особливо новеньких екземплярів, часто припускаються низки помилок, які можуть призвести до коштовного ремонту.

Як розповідає ресурс Slash Gear, найдорожчою частиною кожного електрокара є акумулятор. Його заміна може коштувати від 5000 до понад 20 000 доларів. Але електроавтомобілі можуть прослужити понад 20 років, якщо не припускатися 5 поширених помилок, які багатьом здаються чимось незначним.

Помилка 1: завжди заряджати авто до 100%

Відео дня

Зарядка акумулятора автомобіля до 100% є електричним еквівалентом повного бака бензину. На жаль, це не найкращий підхід, оскільки щоденна зарядка електромобіля до повного заряду може швидко зношувати батарею.

"Елементи вашої батареї найкраще працюють, коли вони знаходяться десь між 20% і 80%, а не на межі", – акцентують автори.

Зазначаються, що високий рівень заряду авто збільшує напругу і нагрівання, що повільно зношує електроди, які використовуються для зберігання енергії. Як наслідок – зменшується дальність пробігу і термін служби авто. 

Щоб уникнути всіх цих пошкоджень, автори статті радять перейти в налаштування зарядки вашого автомобіля і встановити щоденний ліміт на 80%. Ліміт можна збільшити до 100%, якщо ви вирушаєте в далеку подорож. 

Помилка 2: допускати занадто низький рівень заряду акумулятора

Коли на екрані відображається 1 чи 2% заряду, акумулятор переживає справжню панічну атаку. Розряджання електромобіля до нуля називається глибоким розрядом, і це запеклий ворог вашого акумулятора. Такі ситуації активно знищують майбутню здатність батареї утримувати заряд. 

"Чим глибше розряд, тим більше напруження накопичується всередині літієвих елементів, і тим складніше системі управління акумулятором (BMS) підтримувати баланс. Гірше того, ви ризикуєте отримати літієве покриття, коли металеві відкладення буквально починають рости на аноді, обмежуючи його здатність утримувати заряд. Водночас кристалічна структура катода може фізично тріснути", – пише ресурс.

Тому краще вважати показник у 20% червоною зоною, коли треба везти авто на зарядку. 

Помилка 3: заряджати авто в умовах екстремальної спеки або холоду

Електроавтомобілі не люблять екстремально спекотну або холодну погоду. Пояснює все це хімія. Коли акумулятор замерзає, літієві іони всередині стають інертними і не можуть вивільняти енергію. У такому випадку пробіг авто падає на 10–36 %. 

Водночас тепло є тихим вбивцею акумулятора. Коли на вулиці надто спекотно, іони рухаються занадто швидко, і опір різко зростає. Тому швидка зарядка в таких умовах є ворогом. Елементи нагріваються нерівномірно, внутрішня хімія виходить з рівноваги, а слабші елементи починають швидше руйнуватися. Через це акумулятор просто може вийти з ладу.

"Якщо на вулиці мороз, спочатку підготуйте акумулятор. У багатьох електромобілях це відбувається автоматично під час підключення до швидкої зарядної станції. Якщо на вулиці спекотно, спробуйте припаркуватися в тіні або почекайте до вечора, коли стане прохолодніше, щоб підключити автомобіль до зарядної станції", – радять автори.

Помилка 4: використовувати неякісні або пошкоджені кабелі

Дешеві зарядні кабелі можуть стати причиною катастрофи. Хоча його покупка дозволить зекономити трохи грошей, вона може призвести до серйозних витрат у майбутньому: може згоріти акумулятор чи навіть гірше – гараж.

Така сама небезпека стосується і пошкодженого, напівзруйнованого оригінального кабелю, по якому ви можете постійно їздити. Тріщини в ізоляції або пошкоджені дроти — це прямий шлях до короткого замикання.

Помилка 5: ігнорувати оновлення програмного забезпечення

Пропускати оновлення ПЗ у вашому електромобілі — це все одно, що відмовлятися від безкоштовного огляду батареї. Ваш автомобіль по суті є дорогим компʼютером на колесах, тому оновлення є критично важливими. Вони не просто оновлюють розважальну систему, а й допомагають запобігти старінню батареї.  

Справа в тому, що такі оновлення можуть налаштувати ваш буфер зарядки, а також терморегулювання, щоб ваша батарея не перегрівалася влітку і не замерзала взимку. Вдосконалюються і діагностичні інструменти, які допоможуть заощадити гроші на ремонті. 

"Налаштуйте свій електромобіль на автоматичне оновлення вночі під час заряджання або витрачайте 10 хвилин кожні кілька тижнів на перевірку оновлень вручну. Подумайте про це як про заміну масла, тільки швидшу, безкоштовну і таку, що потенційно заощадить вам тисячі доларів на заміні акумулятора", – констатують автори матеріалу. 

Скільки зараз коштує зарядити електрокар в Україні

Інститут дослідження авторинку повідомляв, що з 1 вересня в низці українських регіонів зросли тарифи на розподіл електроенергії для споживачів. При цьому більшість електрозаправок (ЕЗС) залишили ціни без змін.

Середня ціна кіловат-години, отриманої через АС-порт у вересні становила 15,27 грн (-0,25 грн), через DC-порт – 17,77 грн (-0,15 грн). На придорожніх електрозаправках ціна може бути трошки вищою. 

Менш затратним варіантом є заряджання автомобіля вдома. Проте цей процес і повільніший. 

Вас також можуть зацікавити новини: