Фото УНІАН

Керівництво порту "Южний" блокує роботу підприємства та фактично знищує його в інтересах приватного терміналу "ТІС". Така маніпулятивна політика призведе до зупинки перевалки руди у портах, а відповідно – до мільярдних втрат бюджетів і державних підприємств, у тому числі – "Укрзалізниці".

Про це йдеться у відкритому листі ОП "Укрметалургпром" до прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля, пише "РБК-Україна".

Серед умов – вимога розподілити вантажопотік між цими двома стивідорами в пропорції 50/50. При цьому обидві компанії відмовляються підтверджувати обсяги ЗРС для перевалки без підписання довгострокового контракту – а це, враховуючи необхідність узгодження, неможливо навіть у місячний термін.

Відео дня

"Відмова "Южного" від підтвердження обсягів українських експортерів на наступний місяць, в т.ч., від збільшення обсягів вантажів для перевантаження, від ринкових ставок перевалки, які забезпечать порту рентабельну роботу, а також нав'язування необґрунтованого підвищення ціни може свідчити про блокування роботи Державного підприємства ДП "МТП" Південний" заради інтересів приватного терміналу", - наголошується в листі.

Криза з експортом ЗРС, яка штучно створює в. о. начальника ДП "МТП "Южний" Сергій Ковшар, матиме вкрай негативні наслідки для суміжних галузей і довгострокові наслідки для української економіки, попереджають промисловці.

"Це загрожує подальшим скороченням промислового виробництва та експорту, яке призведе до зниження ВВП України, зайнятості та падіння надходжень до держбюджету. За попередніми оцінками, будуть зірвані експортні контракти, а втрата валютної виручки складе близько 300 млн доларів США", - вказується в листі.

На переконання ОП "Укрметалургпром", такою недалекоглядною і маніпулятивною політикою керівництво порту "Южний" знищує державне підприємство в інтересах приватного терміналу ТІС. Це може призвести не тільки до зупинки гірничо-збагачувальних комбінатів України, а й до зупинки перевалки в портах внаслідок відсутності ЗРС. А це - мільярди, які не отримають бюджети всіх рівнів.

"Укрзалізниця" може втратити понад 210 млн грн щомісячних доходів від вантажних перевезень. "Адміністрація морських портів України" недоотримає майже 100 млн грн на місяць, а порт "Південний" недоотримає майже 150 млн грн доходів. Крім цього, зниження промислового виробництва ЗРС скоротить щомісячні податкові платежі до державного та місцевих бюджетів на 0.9 млрд грн", - попереджають промисловці.

Для збереження економічної безпеки України, промисловці просять прем'єра доручити Мініфраструктури терміново розглянути ситуацію, щоб забезпечити експорт ЗРС в червні-липні 2021 року через порт "Южний", а також звернутися в АМКУ, щоб перевірити наявність узгоджених дій між двома учасниками ринку з метою отримання монопольного прибутку.

"Також просимо прем'єра звернутися до НАПК і НАБУ щодо перевірки С. П. Ковшара на наявність конфлікту інтересів і можливих корупційних зв'язків з приватними стивідорними компаніями та їх посадовими особами, і ініціювати відсторонення Ковшара від виконання службових обов'язків в.о. начальника ДП "МТП "Південний" як такого, чиї дії створюють загрозу економічній безпеці України, що мають ознаки конфлікту інтересів і можуть призвести до особливо значних збитків цілого ряду державних підприємств, що, в кінцевому рахунку, зробить негативний вплив на держбюджет і стабільність національної валюти України", - резюмується в листі.

Нагадаємо, раніше генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що відмова порту "Южний" перевалювати руду може призвести до припинення роботи українських ГЗК, що означає падіння доходів до бюджетів усіх рівнів.