фото facebook / Kravtsov.Evg

"Укрзалізниця" на невизначений час заморозила виплати цілого ряду преміальних нарахувань.

Відповідний документ опублікувало видання Апостроф.

Виходячи з формулювань розпорядження, таке рішення безпосередньо пов'язане з важким фінансовим станом компанії. За даними джерела видання в Мінінфраструктури, компанія була змушена взяти кредит на понад 900 млн грн для виплати навіть основної частини зарплати. Одночасно "УЗ" перерахувала уряду 750 млн грн дивідендів за 2019 рік, оплату яких до бюджету раніше відклали через пандемію.

Відео дня

Згідно з копією листа голови правління "УЗ" Івана Юрика головному бухгалтеру підприємства, керівникам і головним бухгалтерам структурних підрозділів від 5 липня 2021 року, цілий ряд премій і надбавок, які регулярно отримують співробітники компанії, будуть заморожені на невизначений термін. Зокрема, згідно з документом, виплати за квітень-червень 2021 року повинні бути здійснені тільки за особливою вказівкою керівництва "УЗ", з метою "збалансування витрат у першій половині липня".

Це далеко не перша ситуація, коли компанія підходить критично близько до невиконання своїх навіть базових зобов'язань перед співробітниками й починає затримувати зарплату, зазначає видання. Наприклад, у березні профспілки вже звертались з вимогою погашення боргів та підвищення зарплат до попередника Юрика Володимира Жмака. Вже після зміни керівництва Юрик навіть обіцяв виконати вимоги та підвищити зарплати робітникам на 10%.

1 липня стало відомо, що компанія виплатила 750 млн грн дивідендів державі за 2019 рік. Вказується, що 750 млн грн - це 30% чистого прибутку за 2019 рік. При цьому 1,7 млрд грн чистого прибутку відправили на погашення збитків попередніх років.

Згідно з даними, оприлюдненими в ЗМІ, вже за перші 3 місяці роботи компанії у 2021 році збиток також склав 1,7 млрд грн. За підсумками повного 2020 року "Укрзалізниця" відзвітувала про 11,9 млрд грн збитків. Її зобов'язання перевищувати активи на 17 млрд грн, тобто фактично компанія є банкрутом.

Кредитна заборгованість – одна з ключових проблем Укрзалізниці. За даними Юрика, компанія має близько 37 млрд грн боргів перед ЄБРР "Ощадбанком", "Укргазбанком", "Ощадбанком", "Альфа-Банком" та іншими. При цьому потрібно відзначити, що компанія регулярно доводить ситуацію до критичної точки, реструктуризуючи кредити в останній момент. Наприклад, так було з кредитом "Ощадбанку", через який компанії знижували кредитні рейтинги міжнародні рейтингові агентства.

Про те, що потрібно перестати накопичувати незрозумілі кредити та доводити таким чином компанію до банкрутства, буквально кілька місяців тому говорив президент Володимир Зеленський. "Зараз ми, перш за все уряд, знову чинимо тиск, щоб звільнити керівництво "Укрзалізниці". І це буде постійно, поки не зміняться всі ланки, починаючи з вищого, і до нижчих. Тому що це підприємство є банкрутом вже багато років. І тільки силою, посадками можна навести там порядок", – сказати Зеленський.

"А проте, в "УЗ", схоже, вирішили ігнорувати вимоги Банкової та замість перерозподілу внутрішніх резервів, знову вийшли на ринок запозичень, вганяючи підприємства в ще більшу боргову яму", - йдеться в матеріалі.