Мережа Monton закриває магазини в Україні / фото Monton

Магазини мережі Monton допрацьовують в Україні останній тиждень. Основна маса торгових точок закриті в січні і зараз у компанії залишилося всього два об'єкти в Києві — в ТЦ Глобус і InSilver на Позняках. Вони будуть закриті з 1 березня.

Читайте такожСтало відомо, де IKEA може відкрити другий магазин в Україні

Про це розповіли LIGA.net директор торгового центру і два керівники мережі.

Відео дня

Генеральний директор компанії Балтика Ритейл (розвивала мережу Monton) Максим Чечелем повідомив, що рішення було прийнято у зв'язку з незадовільними показниками роботи в Україні.

Естонська компанія Baltika Group відкрила свій перший магазин Monton в Україні у 2000 році. Бренд Monton належав естонській компанії AS Baltika Grupp.

У 2014 році концерн Baltika Group, який розвивав мережу на території України, продав свій український підрозділ Балтика Ритейл компанії Бориса Лойфенфельда Osaühing Ellipse Group. В офіційному повідомленні естонської компанії йшлося, що рішення було прийнято у зв'язку зі складною ситуацією в Україні і Росії. Сума угоди - 1,25 млн євро, виплатити цю суму покупець зобов'язався протягом п'яти років. Новий власник мережі планував розвивати бізнес на території України.

На початок 2019 року Monton керувала 16 магазинами в Україні. "Власник мережі прийняв рішення про недоцільність продовження бізнесу в нашій країні, що пов'язано з невисокою купівельною спроможністю в Україні", — сказав Чечелем.

За минулий місяць закрили 14 магазинів, ще два завершать роботу до кінця лютого. Мережа не планує розпродавати всі товари за дуже низькими цінами, непродані залишки передадуть до магазинів у країнах Балтії.

Учасники ринку говорять, що рішення ритейлера йде врозріз із загальним трендом. "За останній рік продажі зросли на 10-20%, гривня стабільна і ринок оживає", — говорить співвласник мережі з продажу товарів для будинку Butlers Дмитро Єрмоленко. Інша справа - конкуренти. У 2018 році, за даними консалтингової компанії NAI Ukraine, в Україні з'явилося понад 20 міжнародних брендів, серед яких такі культові як H&M, DeFacto і Koton.

"Конкуренція в одяговому ритейлі дуже сильна і вона буде посилюватися. Покупці переорієнтуються на недорогий одяг і, можливо, це стало однією з причин відходу мережі Monton, — каже голова Національного Комітету ICSC (Міжнародна рада торгових центрів) в Україні Максим Гаврюшин.

У 2019 році на український ринок вийде мережа з продажу товарів для дому Ikea, спорттоварів - Decathlon і The North Face. H&M планує відкривати магазини не тільки в Києві, але і в регіонах.

Не виключено, що під тиском конкуренції свої магазини можуть закрити й інші ритейлери.