Дослідження показують, що немає прямого зв'язку між рекламою алкоголю і рівнем споживання серед підлітків / фото REUTERS

Дослідження показали, що не існує прямої кореляції між наявністю реклами алкогольної продукції у ЗМІ і рівнем її споживання неповнолітніми.

Про це не прес-конференції в УНІАН, присвяченій можливій повіній забороні реклами у ЗМІ нікотину та алкоголю Верховною Радою, заявив голова наглядової ради ПРАТ «Укрпиво», в.о. генерального директора ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» Денис Хренов.

Він нагадав, що реклама алкоголю, яка створює новий попит, в Україні заборонена вже давно. Окрім того, алкогольна індустрія має і власні обмеження щодо реклами продукції. Мова йде в першу чергу про дітей, також про водіїв, про тих, хто через стан здоров'я не може споживати алкоголь.

Відео дня

Щодо реклами, направленої на розподіл попиту, на конкуренцію між видами спиртного, він дозволений у світі, оскільки не створює нового попиту.

Читайте такожПовна заборона реклами тютюнових виробів в Україні призведе до більшої шкоди, аніж позитиву – британський експерт"Стастистика і практика багатьох країн свідчить, що така реклама не створює нового попиту. Не зважаючи на світове зростання рекламного бюджету споживання алкогольної продукції не зростає. В країнах з більш жорстким обмеженням реклами немає меншого рівня споживання алкоголю. Зорема у Хорватії, Естонії, Литві, Франції, де жорсткі рекламні обмеження, рівень споживання алкоголю високий. Натомість у країнах з ліберальним рекламним законодавством у Бельгії, Нідерландах, Німеччині рівень споживання алкоголю серед дітей та молоді є низьким. Тому реклама, звісно, є чинником, але на останньому місці. На першому ж - поведінка батьків, оточення, друзі, культурне середовище. Все це створює ставлення дитини до алкоголю", - сказав Хренов.

Він також додав, що більш ефективно  - суворо контролювати доступ до алкоголю і контрпропаганда його вживання в художніх фільмах. За прикдад він навів США, де навіть людині, явно повнолітній на вигляд, ніколи не продадуть алкоголь без предявлення ІD-картки. Також там не забороняють фільми зі сценами вживання алкоголю неповнолітніми, а навпаки показують, як його  споживання призводить до руйнування стосунків, втрати друзів.

Разом з тим він зауважив, що повна заборона реклами алкоголю  призведе до збільшення тіньового ринку як алкоголю,так і його реклами. Він пояснив, що сьогодні в інтернеті вже пропонують придбати спиртне за ціною, вчетверо нижчою від мінімально можливої в легального виробника. У разі ж повної заборони реклами доля тіні зросте суттєво.

"В нас понад 50% ринку міцного алкоголю знаходиться в тіні. Якщо ми завтра заборонимо рекламу алкоголю в інтернеті, то як сьогодні так і завтра там не перестануть рекламувати і продавати нелегальний алкоголь за явно заниженими цінами. Тобто тіньовий бізнес як рекламував і так і рекламуватиме. А із забороною легальної реклами ще й збільшиться. Це буде великий подарунок тіньовикам. Тому треба не придумувати нові заборони, а виконувати існуючі, зокрема щодо контрафактного спиртного", - наголосив він.

Заборона реклами алкоголю: що відомо

27 квітня 2021 року парламент в першому читанні підтримав проект закону «Про внесення змін до статті 22 закону «Про рекламу» щодо реклами електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (№4212).

Цим законопроектом пропонується фактично заборонити рекламу будь-якої алкогольної чи нікотиновмісної продукції усіма ЗМІ, в тому числі й електронними.

Гравці медіаринку оцінюють, що, у разі ухвалення законопроекту № 4212, втрати ЗМІ сягнуть 130 млн доларів на рік. В умовах фінансової кризи, спричиненої коронавірусом, це загрожує існуванню мас-медіа в цілому.