Химери - тварини або рослини, клітини яких містять генетично різнорідний матеріал / фото: Salk institute/Daily Mail

Міжнародна команда вчених, що працюють в лабораторії в Китаї, на чолі з іспанським біологом Хуаном Карлосом Ізпісуа заявила про створення першого у світі ембріона-химери мавпи з клітинами людини.

Як передає Naked Science, про це повідомило видання Daily Mail.

Читайте такожЖурнал Science назвав головні наукові відкриття і провали року

В дослідну групу увійшли співробітники Інституту Солка (США) та Католицького університету Мурсії в Іспанії.

Химери - тварини або рослини, клітини яких містять генетично різнорідний матеріал, в той час як у звичайних організмів кожна клітина містить однаковий набір генів.

Під час дослідів вчені генетично модифікували ембріони мавп для дезактивації генів, які беруть участь у формуванні органів. Потім вони ввели стовбурові клітини ембріону людини, здатні створювати тканини будь-якого типу. В результаті вийшов зародок мавпи з людськими клітинами.

Оскільки експерименти з химерами стикаються з "етичними бар'єрами", зародку дозволили прожити не більше двох тижнів.

«Наша кінцева мета в тому, щоб створити людський орган, який можна було б пересаджувати, але сам шлях до цієї мети ще цікавіше»,- розповіла біолог з UCAM Естрелья Нуньєс.

Як повідомляв УНІАН, редагування генів для виправлення помилок у ДНК ембріонів людей стало ближче на один крок, оскільки вчені довели, що це цілком можливо.