На орбіті Сатурна могли утворитися і зникнути до 30 поколінь лун і кілець / фото NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Японські і французькі вчені припустили, що великі супутники Сатурна могли народжуватися і вмирати до 20-30 разів за історію існування другої за величиною планети Сонячної системи. Відповідне дослідження опубліковане в бібліотеці електронних препринтів arXiv.org.

Астрономи в рамках гравітаційного завдання N тіл змоделювали еволюцію попередників Реї і Діони, двох великих місяців Сатурна.

Читайте такожNASA показало проліт Cassini між кільцями Сатурна (відео)

Виявилося, що якщо на орбіті навколо Сатурна є великі осколки (більше ста метрів в діаметрі), то за кілька десятиліть вони сформували б один великий місяць. У разі, якщо навколо газового гіганта обертаються більш дрібні уламки, що з плином часу вони утворили б два-три великих супутника. Автори відзначають, що за весь час існування Сатурна на його орбіті могли утворитися і зникнути до 30 поколінь місяців і кілець.

Висновки вчених суперечать іншим дослідженням, згідно з яким Тефі і Діона залишалися незмінними протягом останніх чотирьох мільярдів років. З іншого боку, є праця, згідно якої Тефі, Діона і Рея виникли не раніше ста мільйонів років тому.