Біологи виміряли

Канадським вірусологам вперше вдалося кількісно розглянути всю масу вірусних частинок, які піднімаються вітром з поверхні у тропосферу і можуть переноситися на тисячі кілометрів, обсипаючи Землю "вірусним дощем".

Про це йдеться в статті Кертіса Саттла і його колег з канадського Університету Британської Колумбії у журналі Міжнародної спільноти мікробної екології The ISME Journal, передає Naked Science.

"Близько 20 років тому ми стали виявляти генетично ідентичні віруси в абсолютно різних областях по всьому світу, – пояснює Саттл. – Легко уявити собі, що віруси піднімаються в атмосферу на одному континенті і "випадають" на іншому".

Читайте такожХмари утворили величезний "комір": вчені помітили в Австралії незвичайне природне явище (фото)

За оцінкою вчених, щодня на кожний квадратний метр поверхні Землі опускається близько 800 млн вірусних частинок.

Вітер відносить віруси й бактерії разом з частинками пилу, а ще краще – з мікрокраплями води океанів. Вони можуть підніматися на висоту понад 2,5–3 км, де дмуть стабільні й сильні вітри, що несуть мікроби на велику відстань. З урахуванням крихітних розмірів вірусів, їхні частинки переносяться ефективніше: Саттл і його колеги встановили високо в горах Сьєрра-Невада спеціальні платформи й зареєстрували цей "дощ", показавши, що вірусів "випадає" в 460 разів більше, ніж бактерій.

Раніше вчені пояснили, що далеко не всі дощові краплі потрапляють на Землю. Значна їхня частина, проходячи через шари теплого повітря, випаровується.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram