До цих пір дослідники зосереджували свої пошуки цих так званих пилових фабрик на наднових типу II / фото ua.depositphotos.com

Зоряний пил, також відомий як космічний пил, утворює будівельні блоки скелястих планет, таких як Земля, і навіть самого життя. Але одне з найбільших питань, яке виникає у дослідників, - це те, які зірки утворюють пил і як, пише Independent.

Зараз міжнародна команда астрономів виявила раніше невідоме джерело пилу у Всесвіті - особливий тип наднової, що взаємодіє з газом зі свого оточення.

Наднові - це величезні вибухи в космосі, які відбуваються на завершальних стадіях життя деяких зірок. Вибух типу Ia, який є предметом дослідження, відбувається в подвійній зоряній системі.

Згідно з дослідженням, ударна хвиля, спричинена вибухом цієї наднової, врізається в матеріал, раніше викинутий однією або обома зірками, створюючи новий космічний пил.

Дослідники кажуть, що, спостерігаючи за цією надновою протягом перших трьох років після вибуху, вона знаходиться в спіральній галактиці приблизно за 300 мільйонів світлових років і є однією з найбільш плідних наднових, що виробляють пил, коли-небудь зафіксованих.

До цих пір дослідники зосереджували свої пошуки цих так званих пилових заводів на наднових типу II, масивних зірках, які вибухають наприкінці свого короткого життя в процесі, відомому як колапс ядра.

Професор Хейлі Гомес, керівник школи фізики та астрономії Кардіффського університету та один із співавторів дослідження, сказала: "У цій роботі дослідники з усього світу використовували кілька телескопів, які могли шукати як видиме, так і інфрачервоне світло, для моніторингу рідкісного типу астрономічної події, яка відбувається, коли вибухає дуже стара, мертва зірка з трохи більш масивною і молодою зіркою-компаньйоном. Титанічна ударна хвиля вибуху врізається в матеріал, раніше викинутий однією або обома зірками, і цей "удар" призвів до створення нової порції космічного пилу. Хоча це рідкість, кількість космічного пилу, яку ми виявили після цього вибуху, набагато більша, ніж спостерігалося в інших зоряних подіях за такий короткий час".

Нове дослідження, опубліковане в журналі Nature Astronomy, зосереджується на надновій типу Ia під назвою SN2018evt.

"Наше нове дослідження SN2018evt показує, що лише через 1041 день після вибуху утворилася величезна кількість космічного пилу, еквівалентна 1% маси нашого Сонця. Це може дати пояснення великій кількості пилу, яку ми бачимо в цих дивних еліптичних галактиках", - сказав професор Гомес.

Дослідники спостерігали за SN2018evt протягом трьох років, використовуючи комбінацію космічних телескопів, включаючи місії НАСА "Спітцер" і NEOWISE, а також наземні об'єкти, такі як глобальна мережа телескопів обсерваторії Лас-Кумбре, а також інші в Китаї, Південній Америці та Австралії.

Спостерігаючи за надновою, дослідники помітили, що її світло почало тьмяніти в довжинах хвиль, видимих нашими очима, а потім почало світитися яскравіше в інфрачервоному світлі – явна ознака утворення пилу.

Вивчення космосу - останні новини

Астрономи виявили космічну мегаструктуру у формі кільця, пропорції якої кидають виклик існуючим теоріям Всесвіту.

Так зване "велике кільце", що знаходиться на відстані близько 9,2 мільярда світлових років Від Землі, має діаметр близько 1,3 млрд світлових років, а його окружність становить близько чотирьох мільярдів світлових років. Це робить його однією з найбільших структур, які коли-небудь спостерігалися.