Винищувачі F-2 надійшли на озброєння Повітряних сил самооборони Японії в 2000 році / фото af.mil / Marine Cpl. Ashleigh Bryant

Влада Японії ухвалила рішення про розробку нового винищувача, який покликаний замінити застарілі Mitsubishi F-2 у 2030-х роках.

Як повідомляє N+1 з посиланням на Jane's, до проекту будуть залучені національні компанії, причому головним розробником найімовірніше буде призначений концерн Mitsubishi Heavy Industries.

Проектування бойового літака, що отримав попереднє позначення F-3, планується почати в 2019-2023 році. Загалом на програму розробки, за оцінкою міністерства оборони Японії, потрібно близько 15 років.

Відео дня

У листопаді 2017 року японський уряд відклав на невизначений термін прийняття рішення про початок розробки проекту нового винищувача F-3. Причиною для відстрочки стала необхідність переглянути плани розвитку сил самооборони країни через збільшену військову активність Північної Кореї та Китаю. При цьому японські військові розглядали два варіанти розробки й виробництва нового бойового літака: створення винищувача силами національних компаній або адаптація проекту іноземного літального апарату по типу F-2.

Тепер же уряд Японії прийняв рішення про те, що новий бойовий літак буде розроблятися на території країни. При цьому до участі в проекті можуть бути допущені іноземні компанії, включаючи британську BAE Systems і американські Lockheed Martin, Boeing і Northrop Grumman. До проекту влада висуває кілька вимог, включаючи відносно невеликі витрати, отримання технологій винищувачів нового покоління та високий модернізаційний потенціал F-3. Проект розробки винищувача F-3 оцінюється в 40 мільярдів доларів.

Винищувачі F-2 надійшли на озброєння Повітряних сил самооборони Японії в 2000 році. Серійно ці літаки випускалися з 1996-го по 2011 рік. Ці літаки розроблялися спільно з американською компанією Lockheed Martin, а за їх основу були взяті винищувачі F-16 Fighting Falcon. У порівнянні з базовим літаком F-2 отримав подовжений фюзеляж, а також крило й горизонтальне хвостове оперення більшої площі. У цілому участь Японії в спільному із США проекті F-2 склала 60 відсотків. За оцінкою японських військових, F-2 прослужать до кінця 2030-х років.

Довжина винищувача F-2 становить 15,5 метра, розмах крила - 11,1 метра, а висота - 4,9 метра. Бойовий літак має максимальну злітну масу 22,1 тонни. F-2 може виконувати польоти на швидкості до 2,1 тисячі кілометрів на годину, а його бойовий радіус становить близько 500 кілометрів. Винищувач озброєний 20-міліметровою авіаційною гарматою та оснащений 11 точками підвіски для ракет, бомб і контейнерів з розвідувальним обладнанням. За даними Flightglobal MiliCAS, на озброєнні Повітряних сил самооборони Японії сьогодні перебуває 81 винищувач F-2.

Читайте такожВинищувачі F-35B можуть списати зі служби раніше терміну

У листопаді минулого року Дослідна лабораторія авіаційного обладнання при міністерстві оборони Японії провела випробування перспективного турбореактивного двоконтурного двигуна з форсажною камерою FX9-1, розробленого в рамках програми зі створення силової установки для винищувача F-3. Під час перевірок фахівці вивели двигун на максимальну тягу із включенням камери форсажу. В ході перевірок тяга двигуна склала 147 кілоньютонів.

Діаметр вентилятора нового двигуна становить один метр, а його загальна довжина - 4,8 метра. Силова установка здатна розвивати тягу до 108 кілоньютонів і до 147 кілоньютонів в режимі форсажу. Раніше повідомлялося, що XF9-1 буде складатися з декількох каскадів: трьох - у зоні вентилятора, шести - у зоні компресора високого тиску і по одному в зонах турбін високого й низького тиску. Турбіни будуть обертатися в протилежних напрямках.

В кінці 2000-х - початку 2010-х років у Японії було розроблено проект демонстратора технологій винищувача п'ятого покоління X-2, також відомого як ATD-X Shinshin. Цей літак здійснив перший політ у квітні 2016 року. Проект призупинено, оскільки його основна мета вважається досягнутою - літак зробив декілька польотів і довів, що японські конструктори здатні проектувати бойові літальні апарати. Технології та напрацювання, отримані в рамках проекту X-2, планується використовувати при розробці винищувача проекту F-3.

X-2 оснащений керованим вектором тяги - за відхилення реактивного струменя відповідають по три «пелюстки» у кожного сопла двигуна. Довжина Shinshin становить 14,2 метра, а розмах крила - 9,1 метра. Літак, розробка якого оцінюється в 325 мільйонів доларів, оснащений двома двигунами XF5-1, розробленими японською корпорацією IHI.

Раніше УНІАН повідомляв, що Японія протягом наступних п'яти років прискорить витрати на новітні винищувачі зі стелс-технологією, ракети великої дальності та інше обладнання для підтримки американських військ у західній частині Тихого океану. Зокрема, Японія планує закупити 45 американських винищувачів F-35 за приблизно $4 млрд, в додаток до вже замовлених 42 літакам.