REUTERS

В Китаї ухвалили закон, який вводить нові вимоги до конструкції торговельних суден: відтепер суднобудівельникам доведеться враховувати можливість їх експлуатації у військових цілях. Про це повідомляє Lenta.ru з посиланням на The China Daily.

Нововведення торкнуться контейнеровозів, ролкерів, багатоцільових судів і балкерів. При конструюванні необхідно враховувати, що в разі надзвичайних ситуацій, їх можуть мобілізувати на службу у Військово-морські сили (ВМС). На думку законодавців, це істотно підвищить військовий потенціал китайського флоту та розширить горизонт стратегічного планування.

Читайте такожКитай таємно випробував гіперзвукову ракету, здатну завдавати ядерний удар

Відео дня

Крім того, ведеться робота над новим пакетом законів, який регулюватиме розміри і порядок виплати страхової премії судновласникам у разі, якщо їхні судна отримають пошкодження під час участі в бойових операціях.

За статистикою, на кінець 2014 року під прапором КНР ходили 172 тисячі цивільних суден, багато з яких залучаються в якості допоміжних кораблів під час навчань ВМФ НВАК або використовуються для демонстрації прапора в спірних водах.

Китайці не є піонерами у масовому переобладнанні торговельних суден для військових цілей: в 1982 році, під час конфлікту з Аргентиною за контроль над Фолклендськими (Мальвінськими) островами, ВМС Великобританії зафрахтували до 70 цивільних суден різного призначення, 45 з яких пройшли дообладнання і використовувалися для транспортування особового складу та військової техніки, а також в якості плавмайстерень і госпіталів. Одне з них, контейнеровоз «Атлантік Конвеєр», було потоплено аргентинською авіацією.