Фото УНІАН

Що може статися з українською авіабудівною компанією "Мотор Січ"? Ще на початку 2019 року борги склали $300 млн. За підсумками Q1-Q3 2019, чистий збиток склав $2.3 млрд, йдеться в статті 24 каналу. Як повідомлялося, китайські компанії Skyrizon Aircraft і Xinwei Technology Group купують більше 50% акцій компанії "Мотор Січ". У разі отримання дозволу Антимонопольного комітету на покупку, інвестори зобов'язалися надати авіабудівній галузі України грантове фінансування на суму 100 млн доларів. Більше 25% акцій залишалися за "Укроборонпромом".

У відкритих джерелах про Beijing Xinwei Technology та його голову Ван Цзіня (Wang Jing) є багато неоднозначної і насторожуючої інформації.

З 2012 року BXT накручували оборот компанії за рахунок кредитів з партнерами, які за фактом були їх підрозділами. Так компанія вийшла на IPO. Після того як цю схему оприлюднили ЗМІ, з грудня 2016 по липень 2019 торгівля акціями була зупинена. У липні-2019 BXT оголосили про завершення реструктуризації і відновили торги, на липень вартість акції - $2.02, в грудні - $0.22.

А у вересні 2019 на активи акціонера (31%) і голову компанії Ван Цзіня частково накладено арешт на 3 роки через простроченість по виплатах за кредити BXT. Ще в 2013 році Цзінь отримав від уряду Нікарагуа право на будівництво каналу для з'єднання Карибського моря і Тихого океану за $50 млрд. Він планував вкласти $300 млн власних коштів, але в 2018 році проект згорнули і були побудовані тільки під'їзні шляхи, йдеться в статті 24 каналу.

Видання вдається до питання, що ж може статися з українською авіабудівною компанією.

"Як повідомляють ЗМІ, Ван Цзінь придбав акції Мотор Січі з кредитних коштів, узятих у China Development Bank. І якщо у Цзіня не буде грошей, щоб віддати борг, акції перейдуть у власність банку, який зможе розпродати їх по частинах кому завгодно, наприклад росіянам або продати назад державі Україна", - йдеться в статті.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram