Тепер підводних каменів у договорах з банками має стати менше / фото УНІАН

З 1 вересня банки в Україні мають розкривати клієнтам повну інформацію про послуги та їх вартість.

Про це повідомила прес-служба Національного банку України.

Читайте такожГлава Нацбанку розповів міжнародним інвесторам, чи змінюватиметься політика регулятора

Відео дня

"Відносини банку з клієнтом мають бути максимально прозорими, а умови банківських послуг - простими та зрозумілими для споживача. Від цього виграють всі. Клієнт зможе легко порівняти умови різних фінустанов, а банки отримають лояльність споживачів і зменшать ризики невиконання умов договорів. Спільно з банками ми забезпечимо прозорість фінансових послуг і орієнтованість на клієнта", - цитує прес-служба НБУ начальника Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Нацбанку Ольгу Лобайчук.

"Клієнт зможе легко порівняти умови різних фінустанов, а банки отримають лояльність споживачів і зменшать ризики невиконання умов договорів", - зазначила Лобайчук.

Що зміниться

Згідно з повідомленням, відтепер на сайтах та в рекламі банків має бути достатня за обсягом, правдива та актуальна інформація про умови депозитів та споживчих кредитів - їх вартість, повні витрати клієнта, включаючи додаткові послуги, спосіб оплати, санкції у разі невиконання клієнтом умов тощо.

Як повідомила прес-служба, також на сайтах банків мають працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозит. Реклама споживчих кредитів і депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Розкриття інформації

Також повідомляється, що відсьогодні Національний банк буде здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації.

Штрафні санкції

За порушення прав споживачів передбачені штрафні санкції від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення (за Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").

Кредитний ліміт

Національний банк України з 1 вересня поточного року вводить нові правила звернення банків з кредитним лімітом на картах клієнтів.

Скарги українців на роботу банків

  • Нацбанк України у другому кварталі поточного року отримав і обробив близько 9400 звернень споживачів фінпослуг.
  • Приблизно таку ж кількість скарг регулятор зафіксував і в попередньому кварталі. Відзначається, що третина звернень щодо роботи банків (623) мала ознаки порушення прав споживачів фінпослуг.
  • Ключові теми звернень та скарг споживачів пов'язані з:
  • умовами кредитних канікул (270 письмових звернень та 430 дзвінків до контакт-центру);
  • правомірністю жорстких дій банків при стягненні кредитної заборгованості (268 письмових звернень та 382 дзвінків до контакт-центру);
  • складнощами зі зняттям валюти з депозиту (58 письмових звернень і 77 дзвінків в контакт-центр);
  • списанням коштів банками з зарплатного рахунку для погашення боргу за кредитом; 
  • самовільною зміною тарифів обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на веб-сайті за 30 днів;
  • введенням нових комісій без попередження; непрозорим розкриттям інформації про акційні пропозиції в рекламі.