Банкам доведеться зробити систему надання кредитного ліміту більш прозорою / Ілюстрація REUTERS

Національний банк України з 1 вересня поточного року змінить правила поводження банків з кредитним лімітом на картах клієнтів.

Про це повідомляє прес-служба НБУ.

Читайте такожУ НБУ підрахувалі всі скарги українців на банки з початку року

Відео дня

У повідомленні регулятора наголошується, що банки мають правильно показувати кошти на рахунку - вказувати окремо гроші клієнта та окремо суму кредитного ліміту, щоб не було плутанини та несвідомого користування кредитом.

Своєчасне повідомлення

Також банки мають заздалегідь повідомляти клієнта про встановлення, зменшення або збільшення кредитного ліміту в SMS, месенджері або в інший зручний спосіб.

"Національний банк уже встановив такі вимоги для банків. Вони запрацюють з 1 вересня 2020 року. Банки повинні будуть правильно і заздалегідь інформувати клієнтів щодо кредитного ліміту або його зміни", - сказано в повідомленні.

Скарги українців на роботу банків

  • Нацбанк України в другому кварталі поточного року отримав і опрацював близько 9400 звернень споживачів фінпослуг.
  • Приблизно таку ж кількість скарг регулятор зафіксував і в попередньому кварталі. Відзначається, що третина звернень щодо роботи банків (623) мали ознаки порушення прав споживачів фінпослуг.
  • Ключові теми звернень і скарг споживачів пов'язані з:
  • умовами кредитних канікул (270 письмових звернень та 430 дзвінків до контакт-центру);
  • правомірністю жорстких дій банків при стягненні кредитної заборгованості (268 письмових звернень та 382 дзвінків до контакт-центру);
  • складнощами в знятті валюти з депозиту (58 письмових звернень та 77 дзвінків в контакт-центр);
  • списанням коштів банками з зарплатного рахунку для погашення боргу по кредиту;
  • самовільною зміною тарифів обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на веб-сайті за 30 днів;
  • введенням нових комісій без попередження;
  • непрозорим розкриттям інформації про акційні пропозиції в рекламі.