"Про вплив війни на робочі процеси та зміни у колективі" розповіла Людмила Савицька, HR-директорка BAYADERA GROUP.

Як великі компанії виживають під час війни

"До повномасштабного вторгнення Компанія налічувала 30 філій, тому першочергово було прийнято рішення убезпечити людей у містах, де велись бойові дії. Ще зранку 24 лютого у всіх робочих чатах керівники департаментів сповістили про режим перебування в укриттях та зв’язку зі співробітниками, які вимушені були їхати в більш безпечні регіони та за кордон.  Ми всі зіштовхнулись з жахіттям, до якого не були готовими",– розповідає Людмила Савицька, HR-директорка BAYADERA GROUP.

Відео дня

"У лютому ми, як і всі інші українські компанії, опинились в шоковій ситуації і мали рішуче діяти в трьох найголовніших напрямах: подбати про колектив, підтримувати країну та армію і відновити бізнес-процеси", – говорить Людмила Савицька.

Під час сухого закону практично зупинились логістика, виробництво та збут. Така безпрецедентна зупинка трапилась вперше, тож ми діяли та реагували ситуативно в кожній конкретній ситуації. Акціонери та топ-менеджмент здебільшого резервними ресурсами утримали ситуацію, залишаючись фізично у столичному офісі. Комунікація про організацію процесів та робочих задач передавалась від керівників по ланцюжку до спеціалістів-виконавців", –  зазначає Людмила.

За словами Людмили, система дистанційної роботи була налагодженою за пандемії COVID-19, тому більшість команди мали можливість працювати віддалено, як тільки це стало можливо. І головне, вдалось утримати колектив та у лютому організувати видачу 100% заробітної плати.

Умови, у яких доводиться працювати під час війни, суттєво вплинули на ефективність і стали новим викликом. У березні компанія майже не працювала через державні обмеження.

"Ми боролись з відчуттям невизначеності в командах, інформуючи про стан справ у компанії у каналах комунікації через корпоративні соцмережі та повідомляли про підтримку холдингом ЗСУ, сплатою податків до держбюджету і відновлення виробництва. У квітні, коли ситуація у містах завдяки нашим Захисникам стабілізувалась, ми почали повертати роботу до планового формату",  –  згадує Людмила Савицька.

Попри зупинку економіки компанія виплатила заробітну плату та податки й у березні. Згодом, коли ситуація покращилась, ми почали готуватись до запуску повноцінної роботи та збільшили фіндопомогу українській армії.

Корпоративне навчання BAYADERA ACADEMY

Головне у кризовій ситуації обрати правильний фокус уваги для позитивного розвитку ситуації, і навчання якнайкраще допомагає зорганізуватись та переосмислити пріоритети.

"3 травня 2022 року відновилось корпоративне навчання BAYADERA ACADEMY, яке стало для колективу новим натхненням для роботи. Нам ще знадобляться сили й на відбудову, тож, щоб триматись і працювати ми поновили мотиваційні проєкти. Ми сфокусувались на онлайн-тренінгах, що було безпечним в нових умовах. А саме, розробили практичні вебінари, де учасники і учасниці з різних куточків України обмінюються досвідом. Це дає додаткову цінність до комунікації в командах, нових знань і практичних навичок їх застосування. Адже, будь-який час потрібно використовувати з користю і тримати бадьорим дух та віру в Перемогу", –  підкреслює Людмила Савицька.

Загалом участь у тренінгах від холдингу та партнерів DIAGEO, KOSKENKORVА, Jägermeister тощо взяли понад 250 працівників.

Війна суттєво вплинула на ефективність, а стрес на поведінку. Зважаючи на це, ми розробили кейси для підтримки та мотивації у продажах й управлінні командами і процесами. 

Співробітниками було пройдено понад 45 вебінарів, серед яких "З’ясування потреб споживача", "Ефективна презентація", "Стандарти продажів" та ін. В них взяли участь 850 працівників, а саме: комерційні директори, торгові представники, супервайзери, менеджери та ін. Особливо корисними стали вебінари та аудиторні тренінги, до участі в яких ми запросили наших спікерів з департаменту маркетингу та колег з виробництва. Також ефективними стали зустрічі команд з трейд-маркетингу, які проводять навчання в офлайн-форматі. Після навчання ми проводимо коучингові індивідуальні зустрічі для конкретних завдань.

Розвиток є обов’язковим і для ТОПів, які постійно працюють з адаптацією процесів до воєнного стану. Тож ми впровадили регулярні онлайн-тренінги для удосконалення управлінських компетенцій керівників лінійної і середньої ланки.

Окрім вищезгаданого, у компанії проводяться корпоративні курси англійської мови.

Внутрішні комунікації BAYADERA GROUP

Легким та швидким каналом комунікації є телеграм-канал BAYADERA GROUP, де працівники можуть дізнатись про новини компанії (новини брендів, звернення від керівництва тощо).

"Також ми інформуємо про активності в розсилках по корпоративній пошті та на внутрішньому порталі Бітрікс 24. Для цього в компанії успішно функціонує проєкт "People Service".

"Ми дбаємо про здоров’я та всебічний розвиток наших людей та ініціюємо проєкти КСО" –  ділиться досвідом Людмила.

В центральному офісі регулярно проводиться вакцинація для працівників та їх родичів. Справжнім джерелом енергії та натхнення стали офлайн-заняття йогою для працівників центрального офісу. Два рази на тиждень до офісу приходить викладач йоги, щоне тільки покращує фізичне здоров’я колег, але й допомагає боротися зі стресом, що дуже важливо в наш час. Також компанія забезпечила центральний офіс тактичними аптечками, які містять дезінфікуючі та антисептичні для обробки шкіри; перев’язувальні матеріали (бинти, вата, марля); вироби медичного призначення (джгут кровоспинний, термометр, ножиці і т.д.) та інші медичні засоби для надання першої невідкладної допомоги. 

Команда, допомога армії та КСО BAYADERA GROUP

Холдинг BG сплатив до держбюджету понад 1,5 мільярди гривень податків та перерахував на потреби ЗСУ понад 15 мільйонів гривень з 24.02.2022 

"Як компанія-лідер, ми підтримуємо проєкти КСО та волонтерські ініціативи. Та справжнє захоплення викликають рішення наших керівників на користь армії та допомоги постраждалим від війни" – акцентує увагу Людмила Савицька.

На постійній основі ми збираємо речі для переселенців фонду "Help Mariupol". Київська філія перерахувала кошти, які компанія виділила на привітання працівників до Дня заснування Компанії нашим мобілізованим колегам. Працівники філії міста Суми організували екскурсію для співробітників, а всі кошти, які було закладено до свята, пішли на донат ЗСУ. АТ Коблево, що цього року відзначило 40-річчя, перерахувало кошти, які компанія виділила на привітання працівників – на ЗСУ. Філією у місті Черкаси було організовано закупку речей, необхідних для поранених бійців.

До того ж, як зазначає Людмила, працівники Компанії по всій країні самостійно долучаються до надання волонтерської допомоги (плетіння сіток, збір речей, покупки продуктів харчування тощо).

"Надзвичайно вражають якості, які розкрила війна у людях", – говорить Людмила Савицька.

"Пишаємося нашими людьми, які особливо проявились у такий важкий для країни час. Наші цінності під час війни лише викристалізувались: Люди. Країна. Чесність. Улюблені бренди. Головним пріоритетом сьогодні стала допомога армії та щоденна праця на Перемогу. Ми докладаємо значних зусиль для збереження робочих місць і піклування про найдорогоцінніше – про наших людей. Ми багато пережили, й готові йти вперед, до Перемоги!"

"Кожному зараз варто дбати про ментальне здоров’я" – продовжує Людмила.

Адже нам, як суспільству, потрібно виграти не лише війну, а й відбудувати країну після її завершення, тому так важливо дбати про психологічний стан. Однією із складових балансу є упорядкування часу, графік роботи, стабільність, фокусування на завданнях, цілях та стабілізація реальності. Тож варто приділяти увагу роботі з тривожністю, плекати здоровий дух та психіку, тому ми в колективі підтримуємо та розвиваємо культуру турботи.

"Я щиро радію тому, що вся команда є патріотично налаштованою, ще дужче згуртованою та націленою на Перемогу. В єднанні – сила. Це ми командою добре розуміємо".