Промисловий майданчик ONUR біля села Новофедорівка в безпосередній близькості до М-03

Український підрозділ турецької компанії ONUR може заощадити на матеріалах при будівництві міжнародної дороги державного значення в Полтавській області на шкоду якості.

Про це повідомляє видання Hubs з посиланням на джерело в Укравтодорі.

Згідно з озвученою в публікації інформацією, на одній з ділянок дороги M-03, яка ремонтується за гроші МБРР, компанія «Онур Конструкціон Інтернешнл» ймовірно планує використовувати кварцитовий щебінь замість гранітного.

Відео дня

Журналісти, посилаючись на думку експертів пишуть, що для облаштування міжнародних доріг державного значення дозволено застосовувати тільки гранітний щебінь.

«Кварцит коштує дешевше, але по ряду технічних параметрів поступається граніту - утворює більше порожнеч, дорога з його використанням менш морозостійка. В результаті, якщо використовувати для влаштування основи полотна щебенево-пісочну суміш (ЩПС) з кварциту, то висока ймовірність того, що така автодорога швидко прийде в непридатність», - пише видання.

За даними журналістів, нібито в проектній документації на цю ділянку автодороги, що ремонтується в рамках програми співпраці Укравтодору з МБРР, зазначено, що ЩПС повинна бути використана на основі гранітного щебеню.

При цьому, виданню вдалося зафіксувати, що великі партії кварциту були доставлені зі станції Золотнішино (біля Горішніх Плавнів Полтавської обл., де розробляє родовища Полтавський ГЗК) на станцію Кочубеївка (Чутівський р-н Полтавської обл.), недалеко від проведених ONUR будівельних робіт. Також значні обсяги кварциту сфотографували на промисловому майданчику ONUR, розташованого біля села Новофедорівка Чутівського району.

Як повідомляють журналісти, замінити граніт на кварцит в ЩПС можна тільки після внесення змін до проектної документації. Для цього потрібно отримати схвалення профільних організацій.І нібито «Онур Конструкціон Інтернешнл» вже звернулася ТОВ «Ежіс Україна» (здійснює технагляд за проектом) і в ДП «ДерждорНДІ» (НДІ з питань будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг і транспортних споруд).

Видання також направило відповідні запити в ряд державних і приватних організацій, причетних до цього проекту. У відповідь на запит Hubs «Ежіс Україна» не зміг спростувати дані журналістів і відмовив редакції надати інформацію по суті, мотивуючи це комерційною таємницею. При цьому, як наголошують автори публікації, даний проект реалізується на позикові гроші МБРР, які з відсотками потрібно буде повертати з бюджету України.

Оновлення дороги здійснюється в рамках підписання Угоди щодо реалізації Проекту розвитку дорожньої галузі між Укравтодором та МБРР від 19 листопада 2015 року. В рамках програми МБРР виділив в борг Україні $ 560 млн. Уряд затвердив фінансований МБРР проект реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці км 356 + 200 - км 385 + 100 (Полтавська область) розпорядженням №1006-р від 13 грудня 2017 року.

2 березня 2020 року Кабмін заявив, що в Україні стартувало «Веліке будівніцтво» - будівельні роботи одночасно розпочато на більш, ніж 300 об'єктах.

У липні 2020 року ONUR потрапив в міжнародний корупційний скандал. В ході міжнародної операції НАБУ, САП і польського Центрального антикорупційного бюро в Польщі був затриманий екс-директор «Укравтодору» Славомір Новак. Новак звинувачується в отриманні хабарів від українських автодорожніх компаній на продовження термінів ремонту доріг. Таким чином, ймовірно, розкрадалися гроші міжнародних організацій, що виділяються на ремонт українських доріг.

Як повідомив журналіст Юрій Бутусов, в корупції виявилися замішані найбільші підрядники в сфері дорожнього будівництва. Серед них він назвав і турецьку ONUR. Остання підтвердила, що у неї проводилися обшуки в рамках затримання Новака. Але свою причетність до цієї справи заперечує.